Kako je italijanska božićna poslastica postala modni simbol?
Kolač koji predstavlja sinonim italijanskog Božića je definitivno čuveni panettone. Pomenuti desert koji svoje korene vuče iz 1599. godine predstavlja jednu od kultnih poslastica koja na Lombardskom jeziku znači luksuzni ili veliki hleb. Ovaj kolač je specifičan po svom glomaznom izgledu ali i upečatljivom ukusu. Neretko se pravi sa suvim voćem, a šećer u prahu je apsolutni must kada je ova poslastica u pitanju. Panettone vekovima važi za najpopularniju božićnu poslasticu u Italiji, a njegovo poreklo imenovalo ga je favoritom velikih modnih kuća. Panettone nije samo božićna poslastica, već desert koji sa sobom nosi dugogodišnju tradiciju i italijanske korene. S obzirom na to da Italijani obožavaju panettone, mora ga voleti i modna industrija. Italijani su narod koji beskompromisno i glasno plasira sve što je made in Italy, bila to obuća, kolač ili novi gradić u kom će Espresso koštati deset evra.
Veliki broj modnih kuća koje čine imperativ pomenute industrije dolaze upravo iz Italije, te je sasvim jasno da će se panettone kolač u interesantnom pakovanju naći na listi prodajnih artikala. Kada moda i gastronomija udruže snage – dobijamo pop-up restorane i kafiće ali i panettone kolač koji dodajemo na listu želja. Stoga, u nastavku teksta otkrivamo koji su to modni brendovi lansirali svoj panettone, kao i zašto ga želimo.
1 | Dolce & Gabbana
Kada pomislimo na ponosne italijanske korene – tu je naravno Dolce & Gabbana. Domenico Dolce i Stefano Gabbana u sklopu asortimana svog brenda godinama neguju italijansku kulturu odevanja, uređenja enterijera ali i kulinarstva. Nedavno, poznati brend je prezentovao knjigu o svojoj muzi, Moniki Bellucci, a sada i dugoočekivani panettone. Italijanska trpeza nije potpuna bez panettone kolača, a pogotovo onog koji potpisuje Dolce & Gabbana. Pomenuti brend je svoje poverenje poverio Fiasconaro pekari, a u ponudi se pored klasičnog panettone kolača nalazi i onaj sa pistaćima, čokoladom i bademom.
2 | Moschino
Poznati brend koji je nedavno prezentovao debi kolekciju pod vođstvom novog kreativnog direktora, servirao je i svoj panettone. Ne toliko šarenolik kao onaj koji su prezentovali Donenico i Stefano, ali dovoljno dopadljiv Italijanima ali i modnim fanaticima koji ovaj desert vide i kao vrstu kolekcionarskog primerka. Moschino panettone ispratila je i interesantna reklama, a pomenuti kolač možete kupiti u poslovnicama pomenutog brenda.
3 | Roberto Cavalli
Roberto Cavalli još jedan je u nizu italijanskih brendova koji su servirali panettone. Glamurozni Cavalli svoj panettone kreirao je u kolaboraciji sa Olivieri1882 pekarom, koja je imenovana najboljom u kategoriji Artisanal peciva 2024. godine. Pomenuti panettone kolač dostupan je celom svetu, a možete ga poručiti na sajtu pomenute pekare.
Foto: Instagram / @fiasconaro_artepasticcera, @olivieri1882, @dolcegabbana, @roberto_cavalli, @moschino /