Kada smo pre gotovo godinu dana postavili tezu o ugly glasses trendu, nismo ni slutili da će modna industrija svoju marketinšku nepredvidljivost toliko prepredeno da iskoristi u svoju korist. Naime, ovog puta više nego ikad želimo da rekreiramo look Gisele Bündchen iz filma The Devil Wears Prada, a reklo bi se i najuticajnije modne kuće današnjice koje su stilizovanje novih kampanja svele na takozvanu štrebersku estetiku implementirajući aksesoar u vidu naočara za vid – a, mi bismo rekli i bez dioptrije.
The Devil Wears Ugly Glasses
Povratak ugly glesses trenda iz perioda dvehiljaditih gromoglasno su najavile manekne Bella Hadid i Gabbriette koje važe za ultimativne cool devojke. Ubrzo su modne entuzijastkinje postojeće naočare zamenile ovim jednostavnim modelima. I to nam se činilo kao logičan sled događaja, međutim ono što nismo mogli da pretpostavimo jeste da će luksuzni brendovi prigrliti ovaj trend i naočare za vid (bez dioptrije) postaviti na tron vodećeg aksesoara koji upotpunjava odavno najavljenu formal wear eru. Nakon što je Miu Miu lansirao sopstveni (not that) ugly glasses model, Tik Tok zajednica formirala je i pravac koji se oslanja na izgled bibliotekarke.
Kim the scientist
Modna klika se ni tu nije zaustavila. Ubrzo se na sceni pojavila SKIMS kampanja u kojoj Kim Kardashian nosi, gle čuda, naočare za vid – bez dioptrije. Iako nas uverava da nije naučnica, odajemo joj priznanje iz oblasti globalne marketinške strategija koja je usmerena na stvaranje što većeg buzza oko upitnog brenda.
U istoj nedelji osvanule su saradnje sa NBA-om i Swarovskim, dok su nova SKIMS lica postala Kim Cattrall i Neymar Jr. Tu se našla i novogodišnja kampanja inspirisana čuvenim francuskim magazinom za odrasle, a Kim Kardashian je zauzela poziciji najuticajnije ličnosti industrije. I to noseći ugly glasses.
Geeks can be chic
Nismo mogli da se ne zapitamo kada i ko je aminovao bibliotekarski izgled i štreberske naočare, te smo se ubrzo prisetili čuvenog govora Anne Wintour na 15. dodeli Webby nagrada. „Sometimes geeks can be chic“, rekla je. Deceniju kasnije, njene reči su se obistinile i trend uštogljene ideologije (ponovo) je postao najpoželjnija stilska filozofija na sceni. Napomenuli smo da smo naočare za vid (bez dioptrije) već imali priliku da detektujemo, sada otkrivamo i gde. U Gucci by Tom Ford kampanji iz 1999. godine – očekivano. Ovo je samo još jedan u nizu trenda koji smo prepisali od Forda.
Last but not least – ugly glasses goes hypebeast
Šta je zapečatilo sudbinu ovog trenda? Travis Scott na naslovnici GQ magazina, naravno. Ako smo naglasili da nas je pojava naočara za vid (bez dioptrije) u kampanjama luksuznih modnih kuća dočekala nespremne, ova naslovna strana nas je potpuno ubedila da su ugly glasses postale društveno-modno prihvatljive unutar svih ideoloških pravaca. Will Welch je još jednom dokazao zašto važi za jednog od najuticajnijih medijskih magova.
Foto: Instagram (@miumiu, @travisscott, @willwelch, @skims, @tomfordforgucci, @haileybieber, @thewebbyawards)