In a room full of Tabies, be a pobornik niche brendova koji kreiraju obuću za jasno targetiranu grupu modnih entuzijasta. Zašto, pitate se? Nije da nismo poželeli da se upravo kultni Margiela model nađe i u našem cipelarniku, ali ponekad je neophodno usmeriti pažnju na etikete (i siluete) koje ne potpadaju pod kategoriju vanvremenskih komada. Iako se dizajn Tabi cipela oslanja na nekonformističke ideologije kreiranja, njihova popularizacija nije trenutak „slabosti“ nekontrolisane hiperprodukcije trendova već timeless silueta koja dominira scenom decenijama unazad, te upravo zbog toga tragamo za obućom koja tek nastoji da utemelji svoj status unutar neiscrpne modne industrije.
ROA
Sa gorpcore trendom dolazi i najezda brendova čija se polazna tačka oslanja na estetiku svojstvenu opremi za planinaranje. Shodno tome, na našoj mapi našla se etiketa ROA koja mesecima unazad nastoji da uspostavi period transformacije streetwear kulture. ROA je uveliko formirala brojne saradnje koje nikako nisu prošle nezapaženo, a jedna od najprepoznatljivijih je ona sa brendom Crocs. Brend je lansiran 2015. i fokusiran je na outwear odeću, a osnovali su ga kreativni tim italijanskog brenda Slam Jam zajedno sa dizajnerom Maurizio Quaglia. Međutim, u svet luksuzne obuće ROA je uplivala u trenutku kada je dizajnirala čizme za ALYX, brend Matthewa M. Williamsa.
424
Brend 424 je jedna od onih potencijalno underground etiketa koje je aminovao Kanye West – i to ne samo jednom. Ono što je uveliko poznato jeste da upravo on ima sposobnost da detektuje najtalantovanije vizionare tekstilne industrije, a ovog puta reč je o Guillermu Andradu. Fudbalskim fanaticima možda ovo ime zvuči poznato, a zanimljivost jeste da je Guillermo imenovan za prvog ikada kreativnog savetnika MLS-a (Major League Soccer). Njegovo delanje na ovoj poziciji biće usmereno ka kreiranju novih kulturoloških fenomena koji spajaju fudbal, modu, umetnost i dizajn. Kada je reč o razvojnoj ideologiji samog brenda 424 njegov vizuelni identitet nije usmeren isključivo ka sportskoj odeći već se u asortimanu nalaze i brojni formal wear komadi, a među njima i niširani dizajni cipela.
Brain Dead
Last, but not least – Brain Dead. Etiketa iz Los Anđelesa koju su osnovali Kyle Ng i Ed Davis polako, ali sigurno postaje neizostavni element pop kulture. Kada bismo morali u kratkim crtama da definišemo ideolofiju brenda to bi svakako bio kreativni kolektiv umetnika i dizajnera koji tačku spajanja pronalaze u jedinstvenoj manifestaciji. Negodujući kapitalistička načela i kreirajući svojevrsni kulturološki fenomen, brend Brain Dead započeo je avanturu dizajnirajući majice. Fast forward, njihova neprikosnovena vizija jasno je vidljiva i dan-danas pogotovo kada je reč o saradnji sa adidasom. Naime, odavno smo postavili tezu o neraskidivoj vezi između mode i sporta koja biva sve vidljivija. Međutim, Brain Dead je zašao u kategoriju kuglanja i redizajnirao Bowling Shoe retro siluetu.
Foto: Instagram (@wearebraindead, @424inc, @roahiking)