Body type dressing up is dead? Evo zašto smo prestali da koordinišemo autfite po tipu građe
Body type dressing up is dead? Evo zašto smo prestali da koordinišemo autfite po tipu građe

Body type dressing up is dead? Evo zašto smo prestali da koordinišemo autfite po tipu građe

Letnja sezona se bliži kraju te konverzaciju o kupaćim kostimima koji odgovaraju različitim tipovima građe ostavljamo po strani. Sa poslednjim danima avgusta fokusiramo se na jesenje trendove, povratak boho estetike ali i pitanja da li vraćamo uske farmerke u samu žižu javnosti. Ako nas pitate, odgovor je jedno veliko ne.

Međutim, pored svih pomenutih stilskih smernica koje nas očekuju, shvatili smo da je jedan modni fenomen potpuno nestao iz pomenute branše, a u pitanju je oblačenje po tipu građe.

U jednom trenutku shvatili smo da se više ne osvrćemo na parolu – kako nam nešto stoji, već da po nekom stilskom kompasu dodajemo stvari u shopping korpu, a evo i zašto.

Body type dressing up is dead?


Ranije, najviše smo brinuli o tome kako nam određen komad odeće stoji. Početkom 2000-tih farmerke niskog struka u fokus stavile su torzo, a u periodu od 2012.-2016. godine popularizovali smo uske haljine oko kojih je nastala pomama zbog takozvane Kim K građe. U pomenutim vremenskim etapama, jasno je bilo da ukoliko nam neki odevni komad ne ističe građu, nećemo ga kupiti. U prvom planu bio je naš izgled u pomenutoj odeći, a ne ona sama.

Postoji veliki broj tipova građe, od onih u obliku peščanog sata pa do onih koji asociraju na oblik voća poput kruške. Svakom od njih bolje ili lošije stoje različiti krojevi. Ali se čini da se sada gotovo i ne obaziremo na ovu komponentu, evo i zašto.

street style & baggy obssesion


Popularizacijom street style-a i oversized odeće izgubila se komponenta zgodnosti u istoj. Kada nosimo široke sportske dresove, baggy farmerke i majice koje su tri boja veće od onog koji standardno kupujemo, jasno je da u prvi plan stavljamo odeću kao i priču koja ista govori. Narativ street style-a i kulture koju on plasira stavljamo na prvo mesto, a to brendovima i više nego odgovara.

Sada etikete ne moraju toliko da se fokusiraju na sam kroj odeće. S obzirom na to da je jasno da je one size uzeo primat. Baggy odeća svima stoji, a to odgovara kako dizajnerima tako i konzumentima jer je, primera radi, s dolaskom plitkih farmerki došlo i do porasta nesigurnosti pojedinaca koji nisu mislili da su primereno građeni za iste.

Dominacija street style-a stavila je chic stilsku igru u drugi plan, kao i oblačenje po tipu građe. S toga, ne opterećujte se toliko koliko fit izgledate u određenim odevnim komadima. Već pustite modu da sve vrti oko svoje kreativne priče i inspiracije.

Učitati još
Zatvori