Aleksandra Dojčinović spektakularnom revijom postala prva hrvatska dizajnerka na Nedelji mode u Parizu
Na jednoj od najlepših pariskih lokacija, u Bridge Clubu, ispod mosta Pont Alexandre III, ispisana je ove nedelje istorija hrvatske mode. Spektakularnu reviju na toj, još spektakularnijoj lokaciji, za vreme trajanja Paris Fashion Weeka, najprestižnijeg među modnim nedeljama u svetu, održala je Aleksandra Dojčinović, kao prva Hrvatica kojoj je to pošlo za rukom. Ovo gala veče koje slavi umetnost, kreativnost i inovativnost novih dizajnera upriličeno je u bajkovitom, gotovo nestvarnom ambijentu na reci Seni, u prostoru koji je do sada već bio domaćin impresivnom broju haute couture revija. Most, koji je izgrađen u čast svetske izložbe 1900 Exposition Universelle, prepoznatljivi je dio pariske panorame, povezujući Grand Palais na levoj s Petit Palais na desnoj obali.
Izlagali su ovde, pre Aleksandre, već lani Valentino, svoju fantastičnu kolekciju Pierpaola Picciolia, Dior, a najskorije, ove godine John Galliano upravo je ovde prikazao Maison Margiela Artisanal kolekciju i izazvao, već po običaju, reakcije koje su se samo nizale jedna za drugom. Nije čudno da velikani svoje kolekcije vole da predstave baš ovde, jer ova veličanstvena modna pista nudi upravo spektakularan, gotovo filmski pogled na Grad svetlosti koji nikada ne spava.
Za vreme aktuelnog Paris Fashion Weeka dogodio se jedan od najvećih trenutaka hrvatske mode
Kolekcija koju je Dojčinović predstavila u francuskoj metropoli vodi Lei Lou u jednom potpuno novom modnom pravcu, a pravi highlight brenda od danas su pomno birane tkanine poput cupre, novog plant-based materijala za koji se stručnjaci nadaju da bi mogao da izazove pravu revoluciju i polako dovede modu u sferu održivosti. Prekretnica, za koju je ova dizajnerka, prema vlastitim rečima, bila spremna već duže vreme, dogodila se u brojnim segmentima, a posebno valja istaći i činjenicu da je kolekcija gotovo u potpunosti monohromatska, s apsolutnom vladavinom crne, uz tek poneki izlet u belo, antracit, ali i bordo kao apsolutni hit sezone u dolasku. Naglasak je zato stavljen na fantastične krojeve, a ta crna, kao simbol elegancije i moći, u ovoj kolekciji nije samo neutralna podloga, već nosi ključnu ulogu u definisanju nekog novog, snažnijeg i modernijeg izgleda.
Valja napomenuti i da kolekcija nije couture, već pret-a-porter capsule, što znači da je sve prikazano apsolutno nosivo i apsolutno priuštivo mnogima, budući da je sve u rangu od 269 do 699 eura. Sjajna je to poruka svetu koji se već duže vreme suočava sa sumanutim divljanjima cena da je ipak moguće stvarati kolekcije koje će biti dovoljno statement, a opet dovoljno luksuzne i povoljne. Osim toga, Aleksandrin nepogrešivi osećaj za slavljenje ženskih silueta svih oblika i dobi ni ovde nije zakazao, pa se s pravom može reći da je ovo najklasičnija, ali u isto vreme i najmodernija Lei Lou kolekcija do sada, koja nudi neviđeno mnogo mogućnosti za kombinovanje.
Journal je ekskluzivno bio na reviji – pogledajte video u nastavku.
Capsule wardrobe by Aleksandra Dojčinović
„Cilj je bio stvoriti mini kolekciju iz koje žene neće poželeti da imaju samo jedan komad. Želela sam da stvorim ono što se u modi slikovito zove capsule wardrobe, kolekciju esencijalnih, baznih komada koje možete, na primer, na brzinu spakovsti u kofer kad idete na put ili uzeti kada vam iskrsne neki lep događaj. I uz sve to, htela sam da bude dostupno, da se nosi“ – s ponosom govori Aleksandra, kojoj bi ovo mogao da bude početak nekih novih, sličnih pariskih projekata, s obzirom na ovacije koje je doživela.
Ova revija u Parizu za Aleksandru Dojčinović gotovo da se nije mogla da se dogodi u boljem trenutku za brend koji pasionirano gradi od 2007. godine, budući da je kao uvertira u celu priču predstavljen novi vizual službene web stranice brenda leiloubyalex.com, a rebranding će pratiti i sve druge segmente, od društvenih mreža do vizuala njenog luksuznog butika u Ilici 15. Sve što se trenutno događa oko Lei Lou-a u potpunosti prati taj novi, savremeniji stilski smer u kojem je kao dizajnerka krenula i u kojem je klasika sada samo početak, a finalni produkt uvek nivo više. Nakon Pariza, ali i nakon gotovo dve decenije očaravanja publike romantikom, Aleksandrina estetika je, jasno, u potpunosti sazrela i postala kompleksna priča, beskrajno hrabra, ali i beskrajno nosiva u svim prilikama i u više navrata, što je u svetu koji se sve više okreće recikliranju i te kako važno.
Foto: Promo – Getty Images
Članak je preuzet sa: Journal.hr