Nedelja mode u Njujorku počela je neplaniranim demonstracijama na reviji brenda Coach, a Milano Fashion Week se završio lukavo režiranom AVAVAV revijom. Švedski brend je svoj identitet izgradio na načelima negodovanja brze mode i njenih posledica, a prošle godine imali smo priliku da svedočimo raspadanju garderobe na pisti i insceniranim padovima modela koji su jasno naglašavali u kojoj meri je kvalitet fast fashion brendova na nezavidno niskom nivou. Ovog puta, Milan Fashion Week donosi drugačiju stranu priče poluzavršenom revijom No Time to Design, No Time to Explain. Kolekcija je fokusirana na ženski streetwear – nedovršene dukseve, majice, komade sa natpisom Made in Italy (or China, can’t remember) i odela napravljena od post-it papirića. Poetično.
Ko stoji iza uspaha brenda AVAVAV?
Beate Karlsson, švedska multidisciplinarna umetnica, dizajnerka i kreativna direktorka brenda je na ovoj poziciji od 2020. godine. Njene revije podstiču na radikalnije modno promišljanje, dok publici daje svojevrsni glimpse u sve ono što se dešava iza scene. Njen cilj je bio da na ironičan način prenese snažna osećanja frustracije i besa koje joj izaziva kapitalistički konzumerizam. Poslovni model brze mode i površnost tekstilne industrije doveli su do isključive fokusiranosti na profit, umesto na kvalitet i inovacije. Time sfera visoke mode gubi i na samoj ekskluzivnosti. Prošlogodišnjom revijom Filthy Rich, Beate Karlsson je predstavila upravo svojevrsnu opsesiju modnih entuzijasta statusom i bogatstvom.
Modna parodija
Uprkos inovativnom dizajnu, AVAVAV brend je prepoznatljiv po nekonvecionalnim performansima. Iz ugla marketinga, ovaj pristup pokazao se kao efikasan, dok se oni koji nose njihove dizajne osećaju zaista moćno. Kao deo the cool kids kolektiva koji se bore protiv kapitalističkih vrednosti unutar tekstilne industrije, dok istovremeno podržavaju mlade umetnike u cilju održivijeg modnog delanja.
Moda, kao oblik vizuelnih umetnosti, često prenosi različite antideološke poruke, izražava bunt i kritikuje normalizovane društvene fenomene. Brend AVAVAV to čini veoma transparentno, te se postavlja pitanje da li je ovo samo još jedan dobar PR ili švedska modna kuća nastoji da postane vodeći streetwear brend održive ideologije dizajniranja.
Foto: IMAX