Balenciaga i upcycling: Kako Demna vidi visoku modu
Balenciaga i upcycling: Kako Demna vidi visoku modu

Balenciaga i upcycling: Kako
Demna vidi visoku modu

Odavno smo postavili tezu da je Demna u potpunosti promenio odnos modne industrije prema potrošačima i u banalizovao konzumerističke ideologije kreirajući komade koji provociraju bez ijedne izgovorene reči. Nova revija je dokaz svega navedenog, a Pariz je nakratko postao zabavan.

Vratimo se na sam početak i pozivnice za Balenciaga reviju koja je asocirala na sasvim običnu pošiljku sa eBay platforme. U kartonskim kutijama nalazili su se antikviteti koje je Demna lično birao – od nakita do procelanskog posuđa, objašnjavajući da svaki put kada mu pristigne pošiljka izlepljena eBay trakom oseća dozu uzbuđenosti koju ovim putem prenosi zvanicama.

Reklo bi se da publika (i ona iza malih ekrana) i bez dodatne doze dopamina sa nestrpljenjem iščekuje svaku sledeću Balenciaga reviju, a samim tim i mediokritetske analize koje se oslanjaju na sadašnji trenutak i (neupotrebljivu) praktičnost.

Balenciaga i upcycling: Kako Demna vidi visoku modu

Balenciaga i upcycling

Reviju je otvorila Demnina glasovna poruka u kojoj objašnjava sve što prisutni treba da znaju o samoj kolekciji naglašavajući problematiku luksuza i visoke mode, kao i šta on podrazumeva pod tim pojmovima. Pitanje koje postavlja jeste da li je u vreme prekomerne konzumacije različitog sadržaja moda dovoljna dok u pronalaženju odgovora ističe upravo sam proces preispitivanja savremenog društva.

A, kako Balenciaga izgleda u svetu napredne tehnologije? Jednostavno. Demna je revijom za sezonu Fall/Winter 24 proslavio deceniju svog delanja na nezaistoj modnoj sceni predstavljajući sopstvene stilske imperative i viziju visoke mode koja neretko nailazi na negodovanje onih koji smatraju da kao dizajner nema šta da ponudi potrošačima.

Međutim, u kojoj meri je to zaista istina? Demna se od prvih dana u modnoj kući Balenciaga oslanja na prvobitne kodove kreiranja Cristobala Balenciage i njegove prepoznatljive siluete. Koketiranje sa prošlim vremenima i futurističkim prikazom sveta je Demnima realnlost, a za njega je visoka moda beskonačno igralište na kojem nema pravila. Svako igra za svoj tim.

Scenografija je prikazivala budućnost dok je način dizajniranja pojedinih komada glasno isticao održivost. Haljina od ženskog donjeg veša? Upcycling. Haljina u obliku ranca? Upcyling. Davanje života starim predmetima je umetnost, a BFRND je (očekivano) bio zadužen za muzičku podlogu koju neretko slušamo i nakon revije.

Foto: Launchmetrics/spotlight

Učitati još
Zatvori