Pojam održive mode, čini se, polako gubi prvobitno značenje jer kako semiotičke teorije značenje nalažu ljudsko biće je ono koje kreira, prihvata i u krajnjoj liniji i manipuliše značenjima. Modna kuća Balenciaga najavila je da pokreće program preprodaje stvari kao još jednu usputnu stanicu ka potpunoj održivosti ovog (današnjeg) francuskog brenda. Međutim, kako smo već naučili da apsolutna održivost modne industrije nije moguća, a izvodljiva jedino u situaciju potpune digitalizacije odeće, što nije najpraktičnije rešenje iz očiglednih razloga, naš sekptizicam je i više nego opravdan.
Utešne reči pronalazimo jedino u činjenici da luksuzni brendovi u manjoj meri utiču na sve nepogodnije ekološke uslove od onih koji pripadaju grupaciji brendova brze mode. Balenciaga već nekoliko godina unazad koristi reciklirane ili upcycled materijale. Sada svoje društveno i ekološko angažovanje nastavlja pokretanjem programa preprodaje stvari u partnerstvu sa tehnološko-logističkom platformom Reflaunt.
Program preprodaje Balenciaga odeće omogućava konzumentima da svoju nošenu odeću, obuću i aksesoare prodaju u zamenu za Balenciaga vaučere. Kupci mogu svoje artikle da ostave u odabranim radnjama ili da dogovore vreme i mesto preuzimanja. Zatim, njihove stvari se šalju u Reflaunt gde ih profesionalci proveravaju, fotografišu i određuju cenu. Artikli se nakon procene objavljuju na Reflaunt globalnoj platformi koja predstavlja sekundarno tržište.
Više o održivom pristupu modne kuće Balenciaga pročitajte ovde.
Ukoliko posedujete Balenciaga artikle koje više ne nosite i zainteresovani ste za program prepordajte kliknite ovde.
Foto. Balenciaga