Nakon što je u jeku pandemije odlučila da nas iz cozy komada ponovo vrati u feminine code i zakoračila u dizajnerske vode u možda i najnepovoljnijem trenutku te dekade, nekadašnji svetski model Iva Bataković nastavila je hrabro da niže uspehe. Prvo je ostvarila saradnju sa vodećim svetskim brendom i tako postavila Batakovic Belgrade kao jedini brend sa prostora istočne Evrope koji je dobio ekskluzivnu priliku da kreira kolekcije sa Loro Piana materijalima. Zatim je usledila limitirana fall/winter 23/24 cashmere drop kolekcija, a sada je Batakovic Belgrade brend izašao van granica matične Srbije i proširio se na svetsko tržište.
Komadi iz najnovije kolekcije jesen/zima 24/25 od sada su dostupni ekskluzivno i u prestonicama svetske mode, Parizu i Milanu i to u prestižnom multibrend showroom-u Marcona3. O proširenju na nova tržišta, strategijama i planovima za ovu godinu, razgovaramo sa osnivačicom brenda Ivom Bataković.
Milano i Pariz su epicentar svetskih modnih dešavanja. Kako biste opisali reakciju lokalne zajednice na prisustvo brenda Bataković u ovim modnim prestonicama?
Tek smo stigli, prvi utisci partnera i njihovih klijenata su zaista fenomenalni. Nisu očekivali da se neko sa naših prostora bavi modom na ovom nivou. Očekujemo da se već od sledeće sezone ovaj srpski brend nađe u sklopu najvećih svetskih multibrend radnji. Na nama je posle da to poverenje opravdamo.
Novo tržište zahteva i neke nove strategije. Kakav je sada proces dizajniranja kolekcija s obzirom na to da su vaši modeli sada dostupni u Milani i Parizu? Da li se nešto značajno promenilo ili ste ostali dosledni svojim prvobitnim vizijama?
Ostajemo pri pravcu koji smo temeljno gradili. Naši partneri su taj pravac prepoznali i zato imamo apsolutnu podršku. Ono što će biti velika promena za nas je to što ćemo kolekcije raditi godinu dana unapred. Nećemo smeti da ih pokazujemo u našem Beogradu, što je baš izazovno.
Nastavno na prethodno pitanje. Na koji način je prodor na novo tržište uticalo na promovisanje kolekcija. Koje marketinške strategije primenjuje kako biste privukli pažnju i internacionalne publike u Milani i Parizu? Koju ulogu u procesu je u tom slučaju imao Rikardo Ruini?
To je jedno uzbuljivo putovanje koje nas tek očekuje u narednom periodu. Rikaro Ruini je imao ogromnu ulogu u tome da Beograd ostane na neki način nasleđe brenda. Ponosimo se odakle smo i da ako do sada Beograd nije bio na modnoj mapi sveta, Batakovic tu zastavicu postavi. Ceo tim smatra da imamo puno toga da pokažemo ljudima širom sveta. Od Rikarda imamo ogromnu podršku da ponosno nosimo Beograd uz ime brenda.
Saradnja sa Loro Pianom je zaista veliki korak za domaći brend. Kako je došlo do ove saradnje i kakvi su dosadašnji utisci, pa i sami rezultati saradnje?
Do ove saradnje je došlo kada smo bili u potrazi za partnerom koji može da nam pruži najbolji kvalitet tkanina. Jer smo od samog početka želeli da Beogradu damo nešto potpuno na dodir drugačije. Sa druge strane, Loro Piana je bila u potrazi za ženskim brendom koji bi mogao dostojanstveno da iznese njihove tkanine. Ali i da imidžno odgovara proizvođaču najluksuznijih tkanina na svetu.
Naši klijenti su to prepoznali na obostrano oduševljenje i sada zajedno gledamo u budućnost i radujemo se što posebno dizajnirane tkanine odgovaraju ukusima naših klijenata. Učimo jedni od drugih, a mi uz njih i rastemo.
Foto: Dušan Reljin / Instagram @batakovicbelgrade