![Calvin Klein se vratio na modnu pistu nakon šest godina – i izgleda bolje nego ikada](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-003-1080x1620.jpg)
![Calvin Klein se vratio na modnu pistu nakon šest godina – i izgleda bolje nego ikada](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/CALVIN-KLEIN-FALLWINTER-25.png)
Calvin Klein is back – jedna je od rečenica koju su izgovarali članovi prvog reda dugoiščekivane revije američkog brenda koji nekon šest godina prezentuje svoju novu kolekciju na pisti. 205 West 39th Street ponovno je bila odabrana lokacija revije, koja nas je vratila u vreme kada je čuveni Calvin Klein kreirao svoju modnu imperiju. Pomenuta revija je definitivno bila jedan od najznačajnijih događaja Nedelje mode u Njujorku, što dokazuje i prvi red koji su činile mnoge poznate ličnosti. Stara modna garda, u koju ubrajamo Kate Moss i Christy Turlington, je takođe bila prisutna, kao i novije zvezde poput Bad Bunnyja, FKA Twigs, Alexandera Skarsgårda i mnogih drugih.
Pored toga što je pomenuta revija prezentovala debi kolekciju nove kreativne direktorke brenda, Veronice Leoni, veliki značaj je imalo i prisustvo Calvina Kleina – osamdesetdvogodišnjeg dizajnera koji je odavno napustio mesto kreativnog direktora svoje etikete. Calvin je našao svoje omiljeno društvo u prvom redu – Kate Moss, i Christy Turlington.
No – po čemu se ova kolekcija razlikuje od onih koje su kreirali Raf Simons i Kevin Carrigan? Vraća nas u devedesete godine i sirovi minimalizam Calvin Kleina koji je oformio tadašnji pojam chic-a.
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-003-768x1152.jpg)
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-058-768x1152.jpg)
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-039-768x1152.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-007-768x1152.jpg)
Debi revija Veronice Leoni
Veronica Leoni je imenovana novom kreativnom direktorkom Calvin Klein brenda, što je čini prvom ženom koja uzima ovu poziciju. Iako je minimalizam koji smo uvideli na reviji bio pravo osveženje i povratak DNK kuće, sagledavši Veronicin pređašnji rad slobodno možemo reći da je to i bilo očekivano. Italijanska dizajnerka poseduje dugačku modnu karijeru. Istu je oformila u takozvanim brendovima modnih časnih sestara, u koje ubrajamo The Row, Céline (pod kreativnim vođstvom Phoebe Philo) i Jil Sander. Ono što spaja pomenute brendove su definitivno minimalizam, kvalitetni odevni komadi koji se mogu nositi svakog dana i doza autentičnosti.
Pored svog stvaralaštva u gorepomenutim etiketama, Veronica je osnovala i sopstveni brend koji će voditi uporedno sa Calvin Kleinom – Quira. Veronica nas je naterala da ponovno želimo Calvin Klein komade, svojom novom kolekcijom koja evocira devedesete godine prošlog veka.
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-064-1080x1620.jpg)
Calvin Klein jesen/zima 2025 • 24/7 wardrobe
Carolyn Bessette-Kennedy would’ve loved this one.
Jedna od glavnih porola kojom se dizajnerka vodila prilikom kreiranja nove kolekcije je bila – 24/7 wardrobe. Veronica je želela kolekciju koja će servirati uniformu za gotovo svaki događaj – odlazak u kancelariju, na ručak, gala veče, pa čak i žurku. I uspela je u tome. Veronicin Calvin Klein je onaj koji nam je nedostajao. Onaj iz devedesetih godina koji je nosila i živela Carolyn Bessette-Kennedy. Oštri sakoi, savršeno krojene jakne, glamurozne pak minimalističke haljine, monohromatska kolor paleta koja u fokus stavlja pretežno hladne tonove, mnoštvo sivila i kaputi koje dodajemo na listu želja su obeležili novu kolekciju.
Aksesoari su takođe pokazali zube. Te su se u prvom planu nalazile minimalističke naočare sa dioptrijom, velike torbe i još veći loafers modeli. Veliku pažnju je privukao braon kaput interesantne strukture koji je celokupnoj kolekciji doneo notu zabave. Strukirane bluze i suknje ispod kolena su potvrdile dominaciju corpcore estetike i u 2025. godini. Iako nas je Veronica vratila u devedesete, zanimljiva činjenica je da je iz arhive povukla samo jedan par baletanki. I celokupnu kolekciju prepustila svojoj viziji. Pistom je prošetala i Kendall Jenner, a završetak revije je pratio veliki aplauz. Ovo je Calvin Klein kog smo želeli da vidimo.
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-004-768x1152.jpg)
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-005-768x1152.jpg)
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-006-768x1152.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-013-768x1152.jpg)
![Calvin Klein jesen\zima 2025: Kolekcija koja vraća brend na pistu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-036-768x1152.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-051-768x1152.jpg)
Lekcija o profitu
No, iako je kolekcija bila fantastična i želimo gotovo svaki odevni komad iste, glavno pitanje je – da li će se prodavati? Da manje, kada su profiti u pitanju, ne predstavlja više uvideli smo u slučaju Sabata De Sarna i Guccija. Nakon renesansnog Alessandra čiji su profiti cvetali, stigao je Sabato sa idejom estetike Toma Forda i parolom manje je više, koju je primarno prezentovao kroz streetstyle. Nakon ni pune dve godine na mestu kreativnog direktora, Gucci se suočio sa padom profita od čak 25%, izgubivši mnoštvo milijardi evra, bez obzira na glasan aplauz modnih kritičara nakon Sabatovih revija. Zašto je ovo sada bitno?
Veronicina kolekcija je savršeno prezentovala Calvin Klein koji smo želeli da vidimo. Ali je falilo seksepila – koji je zaštitni znak pomenutog brenda. Ukoliko kroz naredne kolekcije Veronica savlada balans senzualnosti i minimalizma, profiti će vrlo verovatno biti zavidni. Ali ne smemo zaboraviti da Calvin Klein ne čine samo oštrina i preciznost, već i senzualnost.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-020-768x1152.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Calvin-Klein-PO-F25-032-768x1152.jpg)
Foto: Launchmetrics/Spotlight