

Vest koju nismo želeli da čujemo možda je i jedna od najboljih.
Breaking news – Gucci debata koja u fokus stavlja novo kreativno vođstvo je konačno gotova. Demna Gvasalia je imenovan kreativcem koji će voditi brend i prezentovati novu viziju u istom nakon decenije poslovanja u Balenciagi. Iako je ova odluka bila poprilično neočekivana, sagledavši Demninu Balenciaga kolekciju za jesen 2025, možemo reći da sve ima smisla. Kolekcija koju je pre svega nekoliko dana prezentovao na Nedelji mode u Parizu bila je omaž dosadašnjem stvaralaštvu u pomenutoj modnoj kući. Balenciaga u poslednjih par sezona nije nailazila na najbolje komentare, s obzirom na to da je dizajner iz kolekcije u kolekciju servirao krojeve koji su viđeni bezbroj puta.
Hedi Slimane bio je jedan od vodećih kandidata, ali je njegova cena, iliti bahatost kojoj smo svedočili u poslovanju Celine brenda, bila preskupa za Gucci u ovom trenutku. Brend je odigrao rizičan, ali podjednako siguran, potez. Demna je deset godina proveo u Balenciagi, kojoj je doneo potpuno novi život, te su profiti brenda počeli da cvetaju. Balenciaga je brend koji takođe pripada Kering grupaciji, te se našao kao najbolja interna opcija za Gucci.
Ova odluka se iz razočarenja pretvorila u tračak nade, s obzirom na to da Demna možda i nije toliko loš izbor za Gucci kao što se čini.
Razočaranje koje se pretvorilo u nadu
Sabato De Sarno bio je jedan od najishajpovanijih dizajnera na sceni, koji u Gucciju nije opstao ni tri godine. Alessandro Michele, koji je prethodno vodio brend, servirao je renesansni maksimalizam uz glasne GG monograme koji su rezultovali visokim profitima. Michele je imao jasnu ciljnu grupu, koja je donosila odlične profite Gucciju. S druge strane, Sabato je želeo da servira potpuno novi imidž, koji je u teoriji obećavao još obimniju zaradu.
Nažalost, to se nije desilo. Sabato se fokusirao na minimalističke odevne komade koje ste mogli da pronađete i u Zari, bez preteranog ličnog pečata. Profiti su toliko pali, da je Gucci ovim eksperimentom casual odevanja na Sabatov način izgubio preko 4.3 milijarde evra.
Sada, Gucciju dolazi novi heroj. Koliko god Demnina estetika bila kontrastna onoj koju Gucci poseduje u svojim temeljima, poznati dizajner nikada nije krio svoju ljubav prema italijanskoj modnoj kući. Ne smemo zaboraviti da su Michele i Gvasalia 2021. godine prezentovali kolaborativnu kolekciju. Ista je uvrsutila Balenciaga logomaniju i vanvremenske Gucci siluete.
Demna će zvanično preuzeti ulogu kreativnog direktora brenda u julu ove godine. Njegova poslednja kolekcija za Balenciagu biće predstavljena na Nedelji visoke mode. Gucci Studio će dizajnirati predstojeću cruise kolekciju, za koju se nadamo da će biti makar malo bolja nego ona za jesen 2025, dok datum Demninog debija i dalje nije poznat.
Poznati dizajner će doneti novu eru italijanskoj etiketi kojoj se radujemo, a šuška se da je sledeći kandidat za Balenciagu trenutni kreativni dirktor modne kuće Alaïa – Pieter Mulier.
Foto: Instagram /@gucci/