To denim or not to denim: Kako su tri dizajnera reinterpretirala teksas na Nedelji visoke mode
To denim or not to denim: Kako su tri dizajnera reinterpretirala teksas na Nedelji visoke mode

To denim or not to denim: Kako su tri dizajnera reinterpretirala teksas na Nedelji visoke mode

Nedelja visoke mode u Parizu, kako to obično biva, počela je revijom modne kuće Schiaparelli, a završava se danas, kada će – između ostalih – kreacije prikazati i Fendi. Već smo videli kako je Thom Browne odgovorio na nimalo lak zadatak, priredivši svoju prvu couture kolekciju vrednu svake pohvale – koje i jeste dobila od modnih znalaca. Mada ovo obično nisu dani kada tragamo za trendovskim šablonima, već izričito uživamo u dostignućima najboljih krojačkih ateljea, ovog puta nismo mogli, a da ne primetimo da je denim – ili, preciznije rečeno faux denim – bio posebno inspirativan nekolicini dizajnera.

Jean Paul Gaultier

U studiju Jean Paul Gaultiera nastavljaju se gostovanja odabranih kreatora, a ovog puta svoju viziju prikazao je Julian Dossena, aktuelni dirigent brenda Paco Rabanne. Osim što je uticaj matične kuće bio osetan u prikazanim kreacijama, da su komadi neodoljivo ličili na ono što bi se engleskim terminom nazvalo love child dve estetske struje. Dossena je pronašao način da arhivsku povest JPG utka kroz metalne konstrukcije nalik onima koje obično nose etiketu Paco Rabanne, stvarajući jedinstvenu simbiozu mekih, fluidnih materijala i čvrste, krute siluete. Tako su nastale i prve u nizu faux denim pantalona, završnice koja samo vizuelno podseća na teksas, dok je komad izrađen od plavih perli i perlica.

Jean Paul Gaultier f23
Jean Paul Gaultier f23

Balenciaga

Demna je još jednom pokazao nemerljiv talenat u uspostavljanju tihe, ali snažne veze između onoga što je tradicija visoke mode u kući Balenciaga i kodeksa koji je sam ispisao dolaskom u francuski atelje. Još jedna couture kolekcija nepovratno je potvrdila njegovu sposobnost da iskoristi potencijal koji moda može da ostvari kada pretenduje na status umetničke forme. U tom kontekstu, reinterpretirao je i denim komade, inače deo stalne postavke njegovih kolekcija visoke mode. Ovog puta, pantalone nisu zapravo bile od teksasa, već je takav vizuelni efekat postignut slikarskim tehnikama, dok je platno korišćeno za spoljašnji sloj kako ovih komada, tako i “teksas” jakni.

Balenciaga F23
Balenciaga F23

Valentino

Pierpaolo Piccioli jedini je odlučio to be denim, no čak ni tada nije želeo da to bude bilo koji teksas. Za jedinstven komad (koji je ponela Yasmin Wijnaldum u svojoj povratničkoj reviji), Valentino je odabrao vintage komad iz 1966. i metodom upcycling-a pretvorio u primerak visoke mode. U kolekciju čiji će brojni delovi nesumnjivo završiti na crvenom tepihu u danima koji će doći, italijanski dizajner raspršio se idejama, kreirajući raznolike komade, uvezane međusobno srebrnim nitima – kako onima sa grandioznih haljina, tako onih koje su visile sa aksesoara i drugih detalja.

Valentino W23
Valentino W23

Foto: Profimedia / Spotlight Launchmetrics

Učitati još
Zatvori