Ekskluzivno: Elisabetta Franchi za Journal o modi danas, istoriji svog brenda i impaktu koji gen Z ima na celokupnu industriju
Pre skoro godinu dana otvorena je prva Elisabetta Franchi mono radnja u Srbiji, u okviru tržnog centra Galerija. Kako dizajnerka voli da neguje prisan odnos sa svojim kupcima, i neretko putuje širom sveta da obiđe tržišta na kojima prezentuje svoje kolekcije, Elisabetta je prošle nedelje posetila Beograd i družila se kako sa medijima, tako i sa raznim zvanicama javnog sveta u okviru koktela koji se održao upravo u njenoj radnji.
Ekipa Journala imala je priliku da sa njom provede dvadesetak minuta i porazgovara o mnogim aktuelnim stvarima – modi danas, zaštiti životinja za koju se već godinama zalaže, ali i filozofiji na kojoj počiva njen brend i adaptaciji kroz nova modna pravila koja nam budućnost donosi. Njena neposrednost i jaka ženska energija su na nas ostavile sjajan utisak, a sve što nas je zanimalo pitali smo je u redovima koji slede.
Hajde da počnemo sa vašom vizijom mode danas, šta ona reprezenzuje? Da li ima istu misiju kao i kada ste vi napravili prve korake u modnoj industriji?
Za mene, moda je uvek bila moj san i moja vizija. Danas, kao i tad, znam da sam uvek želela da oblačim žene širom sveta. Počela sam sa svojom lutkom Betty, i sada sam dovoljno srećna da na celom svetu ima žena koje nose i vole moj brend.
Rođeni ste u Bolonji, a tamo ste se i školovali. Da li možete da podelite sa našim čitaocima nešto zanimljivo u vezi tog magičnog grada, što oni možda ne znaju?
Bolonja je moj grad, obožavam ga. To je grad poznat po svojim tremovima, koji su prepoznati i zaštićeni od strane UNESCO-a od 2021. godine. Bolonja je takođe grad sa najstarijim univerzitetom u zapadnom svetu. Kao što Luca Carboni kaže u svojoj pesmi – “Bolonja je pravilo”.
Činjenica je da Italijani poznaju modu i dobar kroj bolje od ostatka sveta – šta mislite da je ključno kod dizajnera i generalno same proizvodnje što vas odvaja od ostalih? Da li je to čista ljubav prema modi ili postoji neka druga tajna?
Talenat Italijana je definitivno nešto što je dato svetu. Naravno, identitet i elegancija italijanskih brendova je nešto na čemu nam ceo svet zavidi, ali iznad svega modni lanci i način same proizvodnje i izrade komada su osnovni elementi koji italijansku modu čine unikatnom. U današnje vreme mnogi internacionalni brendovi svoju proizvodnju prebacuju u Italiju, i razlika je definitivno vidljiva.
Vaša ljubav prema životinjama je poznata širom modne industrije, a sve vaše kancelarije su pet friendly. Ono što je još važnije je da ste zabranili upotrebu kože i krzna u svim Elisabetta Franchi kolekcijama. Da li mislite da bi više dizajnera trebalo da sledi taj model razmišljanja i poslovanja?
Kada sam počela ovo modno putovanje, 2012. godine, bila sam među prvima koja se držala tih pravila. Potpuna je eliminacija krzna u našim kolekcijama, kao i materijala kao što je angora vuna – prosto ne možete ubijati životinje iz obesti. Srećom, tokom godina, svest o ovom problemu se dosta razvila i sada mnogo brendova i modnih kuća u Italiji vodi računa o ovim stvarima.
Vaš brend DNA bazira se na moćnoj, ženstvenoj silueti a naše pitanje je – šta dobar par farmerki reprezentuje u istoriji ženske mode, a i danas?
Godinama unazad farmerke su sastavni deo couture sveta. Svaki model je dizajniran na ženama, i za žene, i vremenom je postao esencijalni komad u garderoberima žena širom sveta, kao i sastavni deo Elisabetta Franchi brenda.
Da li možete da navedete jednu poznatu ženu sa kojom niste još uvek sarađivali, ali možete da je vizualizujete u svojim kreacijama i mislite da bi bila perfect match za Elisabetta Franchi brend?
Zaključno sa današnjim datumom rekla bih da je to Demi Moore, žena koju lično veoma volim i poštujem, i koja bi bila savršen ambasador Elisabetta Franchi brenda. Moj cilj je, generalno, da što više žena iz javnog sveta prepozna i nosi moje komade.
Moto vašeg brenda je spajanje elegancije i inkluzivnosti – da li je teško održati taj koncept danas, u okviru sadašnjih modnih trendova?
Apsolutno ne. Moj brend nastavlja da kontinuirano donosi trendove iz modnog sveta svaki put kada kročimo na pistu Nedelje mode u Milanu. U okviru naših kolekcija možete naći potpuno drugačije modele i komade, napravljene za svaki tip žene. Od žene koja želi da bude elegantna za bitan momenat u karijeri, do one koja nosi naše kreacije svaki dan i želi više casual autfit. Smatram da je tajna uspeha mog brenda da sačuvamo DNA i filozofiju po kojoj smo poznati, i implementiramo je u svaki komad koji proizvedemo.
Da li vas modne revije i dalje uzbuđuju i kakav je osećaj kada vidite svoju viziju i mesece predanog rada kao finalni produkt na pisti?
Za mene, svaka modna revija je kao prva. Uvek osetim isto uzbuđenje i nalet adrenalina – meseci intezivnog rada stanu u tih 15 minuta, a svaka kolekcija je sastavni deo moje vizije i istorije celokupnog Elisabetta Franchi brenda.
U vašoj poslednjoj kampanji, u kojoj glavnu ulogu ima supermodel Stella Maxwell, kreativnu direkciju radila je Carine Roitfeld. Da li ove saradnje sa uspešnim ženama iz sveta mode donose više od čistog biznisa? Da Ii učite jedne od drugih?
Kolaboracije sa ovako izuzetnim ženama iz modne industrije su posledica putanje koju kreira brend Elisabetta Franchi. Carine Roitfeld je, za mene, žena sa sjajnom vizijom, koju je ujedno prezentovala i prenela kroz našu poslednju kampanju u kojoj je glavna zvezda Stella Maxwell, prelepi model i ambasador naše poslednje kolekcije.
Šta mislite, kakva nas budućnost u modi čeka kada je gen Z u pitanju? Da li nekada pitate svoju decu šta očekuju od mode u godinama koje dolaze?
Gen Z je, definitivno, budućnost mode kao takve. Danas, Elisabetta Franchi brend zadovoljava ukus i potrebe širokog spektra žena – od tinejdžerki do veoma uspešnih poslovnih dama. Neretko posmatram svoju ćerku i od nje učim kako se komadi iz moje kolekcije mogu kombinovati i nositi na potpuno drugačiji način od onog kako sam ja zamislila. Oni su kupovna moć budućnosti.
Foto: Elisabetta Franchi team / @elisabettafranchi