Klima na modnoj sceni se neprestano menja, a nakon što je Fafretch konačno dobio odobrenje da kupi čak 47,5 procenata udela u konkurentskoj kompaniji Yoox Net-a-Porter (YNAP) od švajcarskog konglomerata Richemonta, britanski digitalni retailer našao se u prilično nezavidnoj situaciji. Farfetch je, narodski rečeno, za dlaku izbegao potencijalni bankrot, a sve zahvaljujući južnokorejskom gigantu za online kupovinu Coupang koji uspeo da spasi čuvenu modnu skalameriju. Farfetch je želeo da formira takozvani monopol na tržištu, a analitičari kažu da je Richemont praktično „izbegao metak“ s obzirom na to da su se pregovori privodili kraju.
Richemont je kupio Yoox Net-a-Porter (YNAP) još uvreme kada online kupovina bila u usponu, a nakon pandemije ovaj trend je značajno opao. Nakon takozvanih stabilnih gubitaka, Richemont je ipak započeo pregovore sa Farfetchom koji bi akvizicijom uspostavio svojevrsni balans na nestabilnom tržištu e-kupovine. Ipak, potražnja još uvek opada s obzirom na to da, kako pojedine analize navode, kupci osećaju posledice inflacije, te sa padom potražnje istovremeno raste tenzija među konkurentskim sajtovima luksuzne robe, uključujući i LVMH i Kering.
Finansijska neizvesnost britanskog online retailera postala je izvesna nakon što je južnokorejska kampanija, takođe za e-trgovinu, Coupang kupila Farfetch za 500 miliona dolara i time dao kompaniji „kapitalnu infuzijom“ koja će joj omogućiti da nastavi sa radom i pružanjem usluga kupovine luksuzne robe širom seta. Kako kažu, Coupang je u svetu e-trgovine poznati i kao Amazon of Asia, a našao se i na listi Fortune 500 za 2023. godinu. Ovaj gigant osnovan je 2010, a sada važi za odabrano mesto kupovine stanovnika Koreje s obzirom na to da nudi povoljne asortimane, kao i česte popuste. Prema podacima koje nudi Bank of America kažu da je Coupang zaposeo gotovo 35 procenata južnokorejskog tržišta.
Foto: Profimedia, Instagram (@ctpboutiquetr)