

Skandinavske modne ideologije zaludele su scenu, a upravo Kopenhagen je prepoznat kao potencijalna prestonica popularizacije nekonformističkih vizuelnih identiteta. Shodno tome, Copenhagen Fashion Week predstavlja manifestaciju koja nastoji da redefiniše dosad poznata načela tekstilne industrije, a jedinstvenost, limitiranost i održivost su imperativi na kojim se zasniva celokupna njena filozofija.
Dizajneri koji izlažu svoje poslednje kolekcije na Nedelji mode u Kopenhagenu neprestano delaju u pravcu učvršćivanja statusa koji uveliko uživaju Njujork, London, Milano i Pariz, te smo vođeni hipotezama o inovativnom pristupu skandinavskih modnih kreatora izdvojili tri brenda koja postavljamo u fokus interesovanja javnosti.
Fashion recap: CPHFW
VAIN
First things first. Brend VAIN uveliko je postao predmet diskusija među modnim entuzijastima koji zagovaraju održiviju modu i njene mehanizme kreiranja kolekcija. Naime, finskog dizajnera Jimija Vaina upoznali smo u trenutku kada je predstavio viziju koja je implementirala stare McDonald’s uniforme. Inspirisan kulturnom sveprisutnošću globalnog lanca brzih restoranam, koristeći se ucpycling metodom izrade, Jimi je dizajnirao 13 različitih izgleda.
U sličnom maniru, na Nedelji mode u Kopenhafenu predstavio je novu kolekciju koja se oslanja na mračnu estetiku i fuziju gotovo nepomirljivih stilova. Njegov brend karakterišu pažljivo odabrani materijali visokog kvaliteta, suptilne reference iz kategorije pop kulture i posvećenost detaljima.


Lovechild 1979
Definicija formalnosti, oštrine i jasnoće oduvek je važila za danski brend koji se u svojoj suštini oslanja na maskulin izged ženskih linija. Ovog puta, referentna tačka keiranja kolekcije bila je jasno vidljiva. Naime, kreativna direktorka luksuznog brenda Lovechild 1979, Mia Kappelgaard, inspiraciju je pronašla u radovima čuvenog modnog fotografa Irvinga Penna. Zanimljivost jeste da se njegova ideologija nedovršenosti uočava i u detaljima poput neobrađenih ivica sa ciljem prenošenja osećaja autentičnosti. Kolekcija pod nazivom Sensitive Standards za sezonu proleće/leto 2024 istražuje neotkrivene delove umetničkog sveta,


Han Kjøbenhavn
Za sam kraj ostavili smo brend Han Kjøbenhavn koje je ujedno i zatvorio Nedelju mode u Kopenhagenu. Bespogovorno tvrdimo da je ovo bila prava modna poslastica zagovornicima hypebeast pravca. Zašto, pitate? Zato što je osnivač Jannik Wikkelsø Davidsen kreirao idealnu fuziju avangardnog stila i ulične mode, a kolekciju SILENCE bespogovorno možemo da opišemo kao trenutak upoznavanja Demne i Ricka Owensa – koji nimalo tiho nije odzvanjao halom. Naglašene strukture, izražene siluete, „nampumana“ obuća i doza nadrealizma definisale su poslednju kolekciju danskog brenda.


Foto: Launchmetrics/spotlight