Prelistavamo „Givenchy Catwalk“ – prvu knjigu koja donosi pregled svih kolekcija ove modne kuće
Hubert de Givenchy, francuski modni dizajner i genije bio je najmlađi dizajner progresivne pariske modne scene. Proslavio se crnom malom haljinom koju je nosila Audrey Hepburn u filmu Breakfast at Tiffany’s. A za nju je razvio i svoju prvu kolekciju parfema L’Interdit i Le de Givenchy. Fun fact: to je bio prvi put da je poznata ličnost bila zaštitno lice reklamne kampanje nekog parfema. Audrey Hepburn mu je bila muza (i prijateljica) i za nju je dizajnirao veći deo lične i scenske garderobe. Osim nje, dizajnirao je odeću i za bivšu Prvu damu SAD-a Jackie Kennedy. Ovaj podvig ponovljen je 19. maja 2018, kada je Givenchy postala prva francuska modna kuća koja je dizajnirala venčanicu za člana britanske kraljevske porodice – Meghan Markle.
Nakon penzionisanja od strane osnivača, John Galliano je bio prvi dizajner koji preuzeo uzde ove modne kuće, pre nego što ga je nasledio Alexander McQueen koji je kreirao prvu (i jedinu) haute couture kolekciju za Givenchy. U poslednje vreme, italijanski dizajner Riccardo Tisci odveo je brend u odlučno savremeni pravac nakon svog imenovanja 2005. godine (mislimo na oblačenje ikone Beyoncé ), a zatim su ga pratili Clare Waight Keller i američki dizajner Matthew M. Williams. Sve to i još mnogo nikada ranije otkrivenih detalja o modnom nasleđu ove modne kuće objedinjeno je u prvoj i jedinoj knjizi koja je urađena u saradnji sa kućom Givenchy.
Givenchy Catwalk: The Complete Collections
Ova sveobuhvatna knjiga slavi više od 70 godina istorije ove modne kuće. I kako smo napomenuli donosi pregled svih kolekcija (skoro 180) koje svedoče o nivou inventivnosti brenda. Tu je i pregled najzanimljivijih i manje poznatih detalja. A ilustrovana je pažljivo odabranim fotografijama sa modnih pista od prve revije pa sve do danas. Napisana od strane Alexandrea Samsona i Andersa Christiana Madsena, predstavlja najsveobuhvatnije izdanje o Givenchyju ikada. I nezaobilazno je za svakog ljubitelja istorije mode i coffee table knjiga.
Ova publikacija – jedina štampana monografija o kući Givenchy – počinje sažetom istorijom modne kuće. Zatim se nižu kolekcije koje su organizovane hronološki. Svaka nova era u istoriji Givenchyja otvara se kratkim pregledom i biografijom novog dizajnera, dok su pojedinačne kolekcije predstavljene kratkim tekstom koji otkriva njihove uticaje. Knjiga će zvanično biti puštena u prodaju 28. novembra ove godine, a za sada je dostupna jedino opcija pre-order. Mi smo je dodali na shopping listu, a dok nam ne stigne porudžbina, prelistavamo online ovo istorijsko izdanje.
Knjiga je podeljena ne nekoliko celina i predstavlja odu ženskoj lepoti, eleganciji i sofisticiranom izgledu koji je ova modna kuća negovala kroz više od sedam decenija rada. Zatim tu je i tribute Givenchyjevoj muzi – Audrey Hepburn, kao i sećanje na Elsu Schiaparelli koja je imala uticaj na njegovu kolekciju iz 1988. godine, a koji se prožimao i kasnijih godina.
Foto: Profimedia, Amazon