Breaking news – Glenn Martens je imenovan kreativnim direktorom Maison Margiele. Poznata modna kuća koju je deceniju vodio John Galliano jedna je od onih kojima je definitivno potrebno osveženje. Dok mnogi spekulišu da Galliano odlazi u Fendi i vode debate o njegovom sledećem koraku, kreativni direktor Diesela je obelodanio svoje novo poglavlje. Modno more je i dalje nemirno, s obzirom na to da još uvek nismo sigurni gde voljeni Jonathan Anderson nastavlja svoju karijeru, kao i da li Sabato de Sarno, nakon stravično niskih profita koje donosi Gucciju, ostaje na mestu kreativnog direktora. No, belgijskog dizajnera očekuje blistava budućnost u Margieli, a evo i zašto.
• Glenn Martens i Y/Project •
Poznati dizajner koji je Dieselu doneo potpuno novi imidž, je poreklom iz Belgije. Martens je diplomirao na Royal Academy of Fine Arts 2008. godine. Njegove diplomske radove je spazio poznati francuski dizajner Jean Paul Galutier, sa kojim je kasnije i kreirao Haute Couture kolekciju. Martens je oduvek bio veliki zaljubljenik u modu, prepoznatljiv po svom modernističkom pogledu na istu. Dizajner 2010. godine počinje svoju modnu karijeru sa, sada nepostojećim, brendom Y/Project. Tri godine kasnije, Martens je imenovan kreativnim direktorom brenda. Tokom svog poslovanja u pomenutoj etiketi Martens je pozicionirao brend u sam epicentar modnih dešavanja, imenujući ga jednim od najviralnijih. Y/Project je oduvek posedovao veoma autentičnu i prepoznatljivu ciljnu grupu, za koju je primarno zaslužan Martens. Nešto kasnije, 2020. godine, Martens postaje kreativni direktor Diesela, kom donosi autentičan imidž.
• Dieselova nova era •
Tokom svog dosadašnjeg stvaralaštva u Dieselu, Martens je potpuno redefinisao estetiku, ciljnu grupu i imidž brenda. Etiketa koja je bila imperativ streetstyl-a tokom devedesetih godina, tokom nove modne ere nije bila relevantna. Međutim, kada se Martens pozicionirao na sam vrh brenda, ubrzo smo primetili vidljivu promenu. Diesel je kroz svega nekoliko sezona ponovno postao brend čije odvene komade nose cool kids on the block. Novi modeli torbi, ready-to-wear koji odiše sinergijom hypebeast estetike i futurizma čine novi Diesel imidž. Revije poznatog brenda su ponovno postale talk of the day, a njihovi odevni komadi su veoma poželjni. Martens je savršeno kombinovao korene brenda, i estetiku koju je isti evocirao devedesetih godina, sa svojom futurističkom vizijom. Oversized odevni komadi, brze naočare i čizme na štiklu od teksasa koje je želelo pola industrije – bio je Martensov work of art. Diesel je tokom ovog perioda priredio i interesantne kolaboracije a jedna od niih je i ona sa poznatom pevačicom Rihannom i njenim brendom veša – Savage x Fenty.
No, svi koji su fanovi Martensovog rada u Dieselu ne treba da se plaše njegovog odlaska u Margielu, jer će ostati na mestu kreativnog direktora. Martens će voditi oba brenda.
Jasno je, ne možemo da dočekamo novu eru Maison Margiele koju donosi poznati diazjer, te glavna misterija ostaje – gde odlazi Galliano?
Foto: Launchmetrics/spotlight