Fashion mystery: Da li Hedi Slimane preuzima kreativno vođstvo Gucci brenda?
Fashion mystery: Da li Hedi Slimane preuzima kreativno vođstvo Gucci brenda?

Fashion mystery: Da li Hedi Slimane preuzima
kreativno vođstvo Gucci brenda?

Glasine o prelasku Hedija Slimanea u Gucci postaju sve dominantnije. Poznata italjanska modna kuća nedavno je ostala bez kreativnog direktora, s obzirom na to da je Sabato De Sarno napustio to mesto nakon i ne tako zavidne karijere. Ovo nije prvi put da se brend nalazi u teškoj finansijskoj situaciji s obzirom na to da je u istoj bio devedsetih godina kada je kreativno vođstvo modne kuće preuzeo američki wonder boy Tom Ford. Gucci ponovno prolazi kroz finansijsku krizu, koju su ovoga puta prouzrokovali kojevi Sabata De Srana, preciznije – nedovoljan odaziv publike na iste.

Nakon renesansnog Alessandra Michelea, čija je ciljna grupa bila kristalno jasna, na mesto kreativnog direktora došao je Sabato De Sarno, koji je poželeo da za Gucci, koji je u tom trenutku fantastično zarađivao, prezentuje ono što je i Tom Ford devedesetih – klasične pak urbane odevne komade koji su potrebni svima. Ova ideja je dobila zeleno svetlo od Kering grupe, ali njena realizacija se definitivno nije dobro pokazala. Gucci je u poslednjoj četvrtini prošle godine izbubio preko 4.3 milijarde evra, što je bilo dovoljno za premišljanje o novom kreativnom vođstvu.

Poznati francuski dizajner Hedi Slimane, izdvojio se kao najpoželjniji kandidat. A da li je on adekvatan izbor za brend nakon pomenutog pada profita, otkrivamo u nastavku.

Šta se od Sabata očekivalo, a šta dobilo?


Nakon renesansnog Michelea, koji je Gucci obojio u šarenolik kolorit, dao mu osmeh i dušu, ali i fantastične profite GG odevnim komadima, na scenu je nastupio Sabato. Njegova prva linija pod nazivom Ancora je u fokus stavila bordo boju, koja je kasnije imenovana i bojom sezone.

Njegov početak u modnoj kući je bio veličanstven, ali su mane silueta koje je servirao bile uočljive na prvu. Poznati Italijan je nakon Alessandrovog maksimalizma, na koji je publika odlično reagovala, servirao minimalizam koji se graniči sa komercijalom. Naravno, novo kreativno vođstvo treba da rezultuje i novim talasom dizajna. Ali je Sabato prebrzo napravio promenu od 360 stepeni, za koju je kupcima bilo potrebno vreme procesuiranja.

Gucci je u potpunosti promenio svoju ciljnu grupu, servirajući odevne komade koje ste po mnogo nižoj ceni mogli da nađete i u Zari. Jednostavne košulje, atlet majice i oversized farmerke, bile su dostupne i na policama high-street-a. Samim tim kupci nisu imali razlog za kupovinu Sabatovog Guccija. Lični pečat je izostajao, te su profiti postepeno padali.

Gucci studio je preuzeo izradu kolekcije koju smo pre nekoliko nedelja gledali na Nedelji mode u Milanu, a sledeću će, sudeći po glasinama, dizajnirati Hedi Slimane.

Sabato De Sarno Gucci
Sabato De Sarno napustio mesto kreativnog direktora Gucci brenda
GUCCI PF 25
Hedi Slimane i Gucci: Spona dizajnera i brenda
GUCCI SS 25
Sabato De Sarno napustio mesto kreativnog direktora Gucci brenda
GUCCI SS 25
Hedi Slimane i Gucci: Spona dizajnera i brenda
GUCCI PF 25

Hedi Slimane i Gucci – tim iz snova ili još jedan promašaj


Hedi Slimane je proveo sedam godina u brendu Celine, servirajući neke od najprodavanijih aksesoara brenda. Hedi se nalazio i na čelu Yves Saint Laurenta, muškog odseka Diora i mnogih drugih kuća. Iako su njegovi krojevi obožavani od stane modne insustrije, Hedi bi mogao biti preskupa investacija za Gucci u ovom momentu. Naime, poznati dizajner je u Celine brendu samog sebe plaćao i po pola miliona dolara po fotografisanju kolekcije. Što je, možemo se složiti – suludo. Dizajnera je pratio i loš glas kada je u pitanju bio odnos prema zaposlenima, te nismo sigurni koliko će biti dobar fit za modnu kuću.

No, kreativno vođstvo u Gucciju će biti objavljeno uskoro, te nas ne bi čudilo da Slimane zapravo predstavlja sledeći izbor.

Hedi Slimane i Gucci: Spona dizajnera i brenda
CELINE SS 19

Foto: Instagram / @gucci / Launchmetrics/Spotlight

Učitati još
Zatvori