Na čelu svake prestižne etikete stoji kreativni direktor čija kreativna predstavlja umetničku navigaciju poslovanja ali i postulata određene kuće. Genijalci koji iza svog imena ostavljaju neizbrisivu eru, koju možemo preferirati ili bojkotovati, jesu oni koji biraju koliko će istorije i korena određene kuće integrisati u svoj rad. Svako novo kreativno vođstvo brendu donosi potpuno novi život, ili nešto kreativniji twist onog predhodnog.
Galliano is Dior.
Anthony Vaccarello savršeno se uklopio u senzualni DNK Saint Laurent brenda. Adrian Appiolaza očigledno vraća Moschino u modni epicentar dok je trenutno stanje u Dioru uz kreativno vođstvo Marie Grazie Chiuri jedno od problematičnijih. Muški odsek francuske etikete nalazi se u rukama Kima Jonesa. Za kog možemo reći da je jedan od autentičnijih modnih kreativaca koji ne dobija toliko zaslužene pažnje.
Njegove revije iz sezone u sezonu čine imperativ modnog spektakla, dok je ove godine francuskoj etiketi prijuštio Lewisa Hamiltona kao brend ambasadora kao i kolaboraciju s Stone Islandom.
Međutim, modnom industrijom kruže priče koje ponovno mogu učiniti francusku etiketu našom omiljenom, a to je povratak Johna Galliana. Početak 2000-tih godina važio je za zlatno doba modne industrije ali i vremensku etapu koja je činila sinonim procvata Dior brenda i dominacije tadašnjeg modnog Wonder boy-a Johna Galliana.
Nakon deset godina poslovanja i ljubavne konekcije s Maison Margielom, čini se da se Galliano vraća svojim korenima čuvši SOS svih modnih fanatika. Te slobodno možemo reći da smo ovaj comeback i više nego priželjkivali.
Fashion and cancel culture
Ako se pitate kako je došlo do rascepa konekcije Diora i Galliana, reč je o produktima cancel kulture. Modna pista i njen tanak led i prag tolerancije, psihološki gledano, čine vrlo rizičnu teritoriju. U jednom trenutku vas modni fanatici mogu voleti toliko da će vam prepisati sve svoje profite, dok vas u drugom mogu upotpunosti izbrisati iz svoje stilske igre. Do samog epicentra ove industrije se teško stiže ali se još teže u istoj i ostaje. Cancel kulturu na svojoj koži, zasluženo, osetio je i naš omiljeni Galliano.
Galliano’s fall
Naime, 2011. godine poznati dizajner stavio je svoje ime iza tvrdnji koje su predstavljale uvrede namenjene onima jevrejske veroispovesti. Dior i LVMH grupacija, u čijem je vlasništvu pomenuti brend, brzo su odreagovali i smenili čuvenog kreativca. U današnje vreme, nažalost, čini se da je svake drame tri dana dosta. Te smo svedočili preziru Balenciage, koja se par godina kasnije vratila na poprilično stabilno mesto.
Stefano i Domenico Gabbana takođe su imali svoje ispade, a sada stoje možda i jači nego ikada. Iako su se do ovog mesta dugo peli nakon medijski ispraćenog skandala. Godine su prošle, Galliano je promenio modne kuće, Dior nije u zavidnoj poziciji, te LVMH očigledno pruža ruku oproštaja. Kojoj se, malo je reći, nadamo.
Wonder boy (Anna’s favorite)
Momenat kada vaš omiljeni tim na Svetskom prvenstvu u fudbalu osvoji ikonični zlatni trofej, te stadion počne da se trese od količine uzvika i zvižduka sreće, jednak je euforiji koja se u modi osetila nakon što su izbile glasine da se Galliano vraća u svoje primarno stanište. Od 1997. (nakon dve godine poslovanja u Givenchiju) do 2011. John Galliano bio je modni dirigent Diora ali i celokupne modne industrije u tom trenutku. Kada se pojavio, nakon školovanja na prestižnom Central Saint Martinsu, bio je pravo modno čudo.
Ona inovacija koja je u tom tenutku bila potrebna modnoj industriji. Jedna od prvih osoba koja je Gallianu dala vetar u leđa, bila je upravo najmoćnija žena u modi, Anna Wintour. Galliano bio je njen favorit (ali i naš), čemu svedoči i činjenica da je Annina omiljena revija bila baš pod njegovim vođstvom, i to ona za proleće 1994.
Golden era of Dior is coming back?
Galliano Dioru doneo je život ali i DNK koji ćemo zauvek pamtiti. Oličenja ženstvenosti protkana kroz senzualnost ali i moć ove komponente, često upoređene s bujnim cvetovima kojima Galliano označava moć procvata i ponovnog rađanja, bili su njegov forte. Čuveni print koji je u fokus stavio novinske stranice, couture kao srednje ime i epitet čak i ready-to-wear kolekcija ali i čuveni Saddle Bag činili su Gallianov pečat.
Svaka njegova revija u prvi plan stavljala je karakter i stav koji zanosno nosi odeću. Spring 2024 Couture revija Maison Margiela brenda, na neki način bila je omaž svemu onome što smo vezivali za njegovu eru u Dioru. Teatralna šminka, modeli čiji hod opisuje inspiraciju kreacije ali i krojevi čija se ikoničnost ne može nadmaštiti, očigledno još jednom pokucali su na vrata francuske modne kuće.
Iako i dalje nema zvaničnih informacija o Gallianovom prelasku u Dior, neminovno je da je ovo jedan od najpriželjkivanijih come back-ova u istoriji modne industrije.
Foto: Profimedia / Instagram / @aralda.vintage, @004couture, @emptygallery.jpeg, @pechuga_vintage, @gallianoarchive, @stargirl.interloode, @kerrytaylorauctions, @tabvintage, @fashionedarea