Prethodna godina, pored toga što je servirala neke od najzapamćenijih arhivskih odevnih kombinacija u modnoj istoriji, predstavila nam je fenomen modnih žmurki. Kreativni direktori su sredinom godine rapidno počeli da se kriju od javnosti, svojih isteklih ugovora, ali i novih brendova u kojima će nadalje pisati modnu istoriju. Neki od njih su se hrabro izjasnili – Sarah Burton je otišla u Givenchy, Alessandro prezentovao debi kolekciju za Valentino kao i Adrian Appiolaza za Moschino. Tokom cele godine, društvenim mrežama kružili su natpisi IN i OUT. Najvrelije modne vesti istinski su bile one koje poentiraju gde neki od naših omiljenih dizajnera završavaju, ali i nastavljaju svoje karijere.
1.0 | Dior kriza
Jedna od dizajnerki koja na papiru nije završila svoju karijeru, ali u mišljenjima modnih kritičara odavno jeste, je Maria Grazia Chiuri. Žena koja se nalazi na čelu poznatog francuskog brenda Dior, kom donosi odlične profite, definitivno nije favorit. Koliko god korporacije koje posluju modnim brendovima insistiraju na visokim profitima, mišljenje javnosti može kreirati veliki pritisak na sam brend.
Istina je – ukoliko nas pitate, Marijine kolekcije su krajnje dosadne. S druge strane, jasno je da nije prijatno videti još jednu dizajnerku koja gubi svoje mesto u moru muškaraca koji dominiraju modnom industrijom. Modi fali kreativnih i moćnih žena – fali ljudi koji će ih staviti na vodeće pozicije.
1.2 | Novi početak?
No, čovek koji će, sudeći po svim glasinama, spasiti Dior, je Jonathan Anderson. Irski dizajner koji predstavlja jedno od najuticajnijih modnih imena, će vrlo verovatno napustiti Loewe, brend kom je dao potpuno novi izraz. LVMH ima blistave planova za Jonathana, a koliko se oni nama čine blistavim, otkrivamo u nastavku.
2.0 | Prada, JW Anderson i Loewe
Jonathan Anderson je od svojih prvih modnih koraka bio voljen od strane industrije. Nakon što je završio svoje dizajnerske studije, Jonathan je najpre radio za gospođu Miucciju Pradu, u sklopu brenda koji nosi njeno prezime. Nakon Prade, 2008. godine svetlost dana je ugledao brend koji i danas obožavamo – JW Anderson. Jonathan je ovaj brend najpre koncipirao na muškim odevnim komadima, a sa popularizacijom brenda dolazila je i sve veća potražnja za ženskom verzijom njegovih modela, koji postaju deo brenda 2010. godine. Dve godine kasnije, JW Anderson je kreirao kolaborativnu kolekciju sa brendom Topshop.
Kolekcija je doživela veliki uspeh, što je ubrzo dokazao i sold out status. Prvu kolekciju na Londonskoj nedelji mode prezentovao je 2010. godine, a tri godine kasnije dobija poziv od LVMH grupacije za kreativno vođstvo u Loewe brendu.
2.1 | Loewe koji pamtimo
Iskaz da Jonathan Anderson predstavlja jednog od najznačajnijih kreativaca današnjice, dokazuje i činjenica da je u potpunosti oživeo brend koji od osamdesetih godina prošlog veka nije prezentovao inovacije. Brendu je bilo potrebno osveženje, a to mu je Jonathan i doneo. Irski dizajner kreirao je novi logo, postavio temelje i verovanja brenda kojima do tada nismo svedočili, prezentovao nove kultne modele i oživeo špansku etiketu.
Prvih godinu dana u brendu Jonathan je posvetio kreativi i kreiranju navigacije. U sklopu svoje prve kolekcije, dizajner je već servirao novi kultni model kuće – Puzzle bag. Torba koja je i dalje jedna od najprodavanijih, Jonathanovo je delo. Generalno, njegov forté su oduvek bili aksesoari – torbe, cipele, nakit i svemu slično.
Jonathan je Loewe pozicionirao na mesto hottest brenda 2023. godine i svakom novom kolekcijom prezentovao prizmu umetničkih vrhunaca. Kolaboracije sa umetnicima, novi modeli koji predstavljaju DNK brenda, ambasadori koje svi žele, camp na granici humora i umetnosti koji javnost obožava – sve to je Loewe danas.
Brend je pod vođstvom poznatog dizajnera uronio u beauty industriju ali i u dizajn enterijera. Odevni komadi koji su modna i umetnička remek-dela a na neki način se mogu nositi svakodnevno su Loewe komadi. A sada, glavno pitanje je – da li se ovoj eri bliži kraj?
3.0 | Jonathan Anderson i Dior?
Modnim epicentrom kruže glasine da poznati dizajner nakon 11 godina poslovanja u španskoj modnoj kući odlazi u francuski Dior. Ovom brendu je definitivno potrebna promena, s obzirom na to da ne ispunjava očekivanja modne zajednice. Kolekcije su jednolične, predvidive i preterano arhitipski orjentisane. Maria Grazia Chiuri vodi Dior od 2016. godine, te se čini da nakon nepune decenije ovom modnom dvojcu dolazi kraj.
Jonathan je svoj rad u Loewe brendu zapečatio knjigom koja kroz fotografije oslikava sve etape njegovog stvaralaštva. Da li će nam nedostajati Jonathanov Loewe? Apsolutno. Da li je Dioru promena preko potreba? Definitivno.
Foto: Launchmetrics/spotlight