Journal intervju: Tanya Golesic o uspešnoj karijeri u svetu mode i radu na seriji „Succession“
Journal intervju: Tanya Golesic o uspešnoj karijeri u svetu mode i radu na seriji „Succession“

Journal intervju: Tanya Golesic o uspešnoj karijeri u svetu mode i radu na seriji „Succession“

Tanya Golesic je Hrvatica rođena u Kanadi sa impresivnom karijerom. Imali smo čast da je ugostimo pre par godina u našoj rubrici Moćne žene. Bila je na vodećim pozicijama modnih brendova – Ralp Lauren, Michael Kors i Jimmy Choo – a sada je izvršna direktorka kanadskog luksuznog brenda Mackage. Mackage nose uticajni ljudi iz sveta showbizza, poput Kylie Jenner, Adriane Lime, Meghan Markle i mnogih drugih. Brend je takođe sarađivao na nekim od najpoznatijih TV serija pa ste njihove komade mogli da vidite na Sereni van der Woodsenu i Chucku Bassu u Tračari, te Shiv Roy u Naslednicima. Tanya će ovog septembra gostovati na Weekend Media Festivalu, a mi smo imali priliku da popričamo sa njom o njenoj karijeri, leadershipu i onoj poznatoj jakni koji je nosila Shiv Roy.

Tanya Golesic
  • Imate karijeru koja uliva strahopoštovanje – radili ste za Ralph Lauren, bili ste globalna predsednica za Michael Kors Women i predsednica Jimmy Chooa. Kako je rad s ovim brendovima uticao na vašu karijeru?

Hvala na lepim rečima! U svojoj sam karijeri imala sreću da radim s mnogim neverovatnim modnim ikonama od Marca Jacobsa, Ralpha Laurena do Michaela Korsa. U tim sam ulogama, jako rano u svojoj karijeri, imala priliku da radim u ovim vrhunskim modnim kućama i da naučim što su to disciplina i stručnost, što dolazi jedno s drugim pri izgradnji luksuzne modne marke. Kako sam menjala funkcije, mogla sam da usavršim svoje veštine i koristim se relevantnim iskustvom koje sam stekla radeći za brend kako bi nastavila svoj rast. Rad s brendovima svetske klase definitivno je uticao na moju karijeru jer sam tako naučila od najboljih u poslu. Po mom mišljenju, to je od neprocenjive vrednosti i pomoglo mi je da konstantno napredujem zbog iskustva i vremena provedenog u industriji.

Tanya Golesic
  • Trenutno ste izvršna direktorka brenda Mackage. Koji je vaš pristup vođenju modnog brenda?

Moj pristup je da crpim iz prošlog iskustva, ali i da balansiram novim idejama, trendovima i inovacijama. Iako se godinama bavim modom, ne možete nastaviti da ponavljate prošlost jer ćete biti izloženi opasnosti da postanete nebitni. Moda se uvek menja i uvek se razvija. Važno je definisati jasnu strategiju i izgraditi najbolji tim koji vam može pomoći da tu strategiju i ostvarite. Isto tako, važno je kada počinjete s novim brendom da razumete nasleđe i DNK tog brenda, kao i da poštujete prošlost kako biste se razvijali u budućnosti.

  • Vaša odeća bila je i u svetski poznatoj seriji Naslednici. Je li to uticalo na vašu prodaju?

Naslednici je bila jedna od mnogih uspešnih serija u kojima smo se kao brend pojavljivali. Nedavno smo se pojavili u seriji Otmica s Idrisom Elbom u glavnoj ulozi. Dobar glas utiče na prodaju jer je povećana svest o brendu što nikad nije loše. Povećanje prodaje je prednost koja dolazi s izlaganjem jer obožavatelji kada vide kaput, žele da ga pronađu kako bi se i oni osećali kao deo serije i brenda.

Tanya Golesic
Sarah Snook u seriji Nasljeđe u Mackage kaputu
  • Do saradnje u seriji došlo je sasvim slučajno. Je li vas iznenadilo što su baš vaš brend odabrali za seriju čiji je jedan od vrhunaca neosporan modni izričžaj glumaca?

Uopšte nisam iznenađena. Mackage je luksuzna modna marka koju traže slavne osobe, sportisti i uticajne osobe tako da odabir ima potpunog smisla. Serija Naslednici se temelji na bogatoj njujorškoj porodici s besprekornim stilom i Mackage je srećan što je deo njihovog stila i ove serije. Naš PR tim ima bliske odnose sa slavnim osobama, njihovim stilistima i naravno, modnim influenserima i sportistima. Suprotno tome, takođe imamo stiliste koji traže našu robnu marku za TV serije i filmove. Često će posećivati jednu od naših prodavnica i kupovati na lageru.

  • Svi su primetili Mackage kaput koji je nosila Shiv Roy u seriji. Jeste li videli reakcije obožavatelja serije i je li to uticalo na dalje marketinške strategije?

Kaput koji je nosila Shiv Roy deo je naše jesenje kolekcije 2022, tako da je pojavljivanje na seriji bilo verojatno šest meseci nakon što je kaput izašao na tržište. Nažalost ili srećom, tada smo već prodali većinu inventara iz te sezone, ali kada je serija prikazana, prodali smo sve kapute koji su nam preostali. Nije uticalo na marketing. Kao što je spomenuto, pojavljivanje u seriji je bilo dosta nakon, a mi smo tada već osmišljavali kolekciju jesen/zima 2024.

Tanya Golesic
Mackage MAXINE kaput
  • U prošloj deceniij, serija Tračara bila je globalno popularna. Najznačajniji likovi poput Serene van der Woodsen i Chucka Bassa nosili su Mackage u seriji. Što to znači za brend?

Kao što sam već rekla, imamo odličan PR tim i oni imaju jako dobre odnose sa stilistima. To je ono što je ključno za uspeh pa bez obzira radili se o seriji Naslednici, Otmica ili Tračara. Svaki PR je dobar. Ova vrsta izloženosti samo dodaje dodatni sloj globalne svesti što je dobro i za manje brendove koji možda nemaju višemilionske marketinške budžete za zapošljavanje poznatih osoba i influensera. Ne plaćamo im da nose naš proizvod, već su oni obožavatelji i srećni smo što razvijamo odnose na taj način.

Tanya Golesic
Blake Lively u seriji Tračerica u Mackage jakni
  • Sarađujete li trenutno s nekom drugom TV produkcijom?

Da, uvek radimo na više projekata.

  • Već je poznato da je Meghan Markle jedna od onih osoba koje, što god obuku, pokreću pravu revoluciju, a modna kombinacija se rasproda u rekordnom roku. Je li ista situacija bila i s Mackageovim kaputom koji je nosila?

Da, Megan Markle bila je rana obožavateljka brenda dok je još živjela u Torontu i radila na seriji Suits. Naš tim je blisko sarađivao s njom. Kako je postajala poznatija, posebno kraljevska, definitivno smo videli porast prodaje određenog stila.

Tanya Golesic
Tanya Golesic
Mackage MAI-CN kaput
  • Uz Meghan Markle, imate puno saradnji s mnogim drugim zvezdama. S kime najviše volite da sarađujete?

Radimo s mnogo različitih slavnih osoba, influensera, stilista i sportista širom svijeta. Kylie Jenner je nedavno zatražila jedan od naših kožnih trenč kaputa. Olivia Palermo je prijateljica brenda s kojom sam bila domaćin večeri na fashion weeku u februaru. Ivica Zubac, Terance Mann, Kevin Durant, Jalen Green, Nick Jonas, Priyanka Chopra, Adriana Lima, Karla Welch… i lista se samo nastavlja.

  • Na Weekend Media Festivalu govorićete o tome kako luksuzni brendovi održavaju svoju reputaciju i kupce u vreme globalne krize. Koji su faktori ili strategije koje luksuzni brendovi primenjuju u takvim slučajevima?

COVID je bio globalna pandemija i kriza koja je zasigurno pogodila mnoge industrije, ali s ovom krizom se pojavila i prilika. Za sve brendove, luksuzne ili masovne, početak pandemije bio je jako težak. Morali smo da zatvorimo prodavnice, a to je bio naš primarni izbor prihoda. Otpuštanje radnika u maloprodaji bilo je posebno teško jer su sve radnje bile zatvorene i ljudi nisu mogli da kupuju. Sa sigurnosne perspektive, naš prioritet broj jedan bio je da osiguramo da naši zaposleni budu sigurni. Niko nije znao šta budućnost donosi. Nakon što su stvari počele da se vraćaju u normalu, nekoliko meseci nakon pandemije, mogli smo da se usredsredimo na online prodavnice kako bismo podstakli prodaju. Mislim da je luksuz imao prednost u ovoj priči zbog činjenice da luksuz zaista poznaje svoje klijente. Takođe, postoji hiperfokus na klijentelu pre nego samo na promet.

Zato brendovi masovnog tržišta moraju da se oslanjaju isključivo na promet, a ne nužno na tako blizak odnos sa svojim klijentima. Tokom tog vremena bili smo u mogućnosti da postanemo kreativni i organizujemo termine za virtualnu kupovinu ili privatne kupovine kako bi se osećali ugodno u našem okruženju. Postali smo majstori Zoom poziva i iskoristili smo to za organizaciju virtualnih sastanaka s vrhunskim klijentima i našim dizajnerima. Isto tako smo imali i mnogo susreta jedan na jedan što je pomoglo negovanju i razvoju odnosa. Kao rezultat toga, mnogi su brendovi uspeli da izgrade lojalnost i omoguće svojim klijentima da se osećaju posebnim kroz iskustva koja u ključna u luksuzu.

  • Vaši su roditelji pre više od 50 godina napustili Hrvatsku i preselili se u daleku Kanadu. Kakav je vaš odnos s Hrvatskom?

Moji roditelji su 70-ih godina napustili tadašnju Jugoslaviju i otišli u Kanadu gde sam rođena i odrasla. Samo su moji roditelji otišli, a ostatak moje porodice i dalje živi u Hrvatskoj.  Većinu sam leta provodila s bakom i dekom, ili u Zagrebu ili bi oni dolazili u Kanadu. Verovali ili ne, naučila sam da govorim hrvatski jezik pre engleskog i od svoje treće godine tamo sam provodila većinu leta. Ja volim Hrvatsku. Moj san je prvo da postanem hrvatska državljanka, da kupim kuću i provedem nekoliko meseci svakog leta u Hrvatskoj jer ne mogu da zamislim bolje mesto za sebe.

Golesic
  • I za kraj, učestvovali ste u mnogim projektima i u nekima bili na glavnim pozicijama nekih od najpoznatijih modnih brendova. Na šta ste najponosniji u svojoj karijeri?

Rekla bih da sam najviše ponosna na odluku koju sam donela kada sam već znala da želim da se bavim modom. Da se preselim u Njujork 2001. godine. Kanada i jeste i nije bila mesto gde sam osećala da mogu da ostavim trag u modnoj industriji i zato je moj izbor bio Pariz, Milano ili Njujork. Moj francuski nije dobar i ne govorim italijanski, stoga je Njujork bio moj izbor. Bio je i relativno blizu kuće pa sam ipak mogla da vidim svoju porodicu. Odrastala sam u vrlo malom gradu u Kanadi pa preseljenje na Menhetn nije bilo baš lako. Financijski ili na neki drugi način. Imala sam malo ili nimalo veza s njujorškom modnom scenom pa sam se stvarno morala snaći sama i dokazati da mogu da se takmičim u ovom ogromnom, konkurentnom svetu mode. I nadam se da jesam.

Foto: Marijana Marinović, IMDb

Preuzeto sa Journal.hr

Učitati još
Zatvori