Plava kafa za podršku mentalnom zdravlju mladih u Srbiji
Plava kafa za podršku mentalnom zdravlju mladih u Srbiji

Plava kafa za podršku mentalnom
zdravlju mladih u Srbiji

UNICEF u Srbiji i Kafeterija, domaći lanac kafeterija, započeli su saradnju i lansirali novi kapućino. Kupovinom ove kafe donirate novac za mlade u Srbiji i kampanju – “Kako si? Ali stvarno“.

Natpis je koji se nalazi na specijalno dizajniranim svetloplavim šoljama kafe za poneti, koje imaju za cilj da podignu svest o važnosti mentalnog zdravlja kod mladih i adolescenata. Od svake kupovine kafe 50 dinara se donira UNICEF-u u Srbiji za projekat posvećen mentalnom zdravlju mladih.

UNICEF x Kafeterija

Gde možete da kupite kafu i učestvujete u donaciji

Kafe u plavoj šolji moći će da se kupe u svim Kafeterijama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Vrnjačkoj Banji, kao i preko platforme za poručivanje Wolt. Prihod od donacija biće usmeren na dalje jačanje razvoja sistema zaštite mentalnog zdravlja i psiho-socijalne podrške u Srbiji.

Čak 17 odsto dece i mladih u Srbiji primetilo je pogoršanje mentalnog zdravlja tokom pandemije, svaki šesti adolescent od 16 do 17 godina u našoj zemlji je pod rizikom lošeg mentalnog zdravlja, a više od 21 odsto na nedeljnom nivou prijavljuje nervozu.

Iako tema mentalnog zdravlja postaje sve prisutnija u društvu, brojke ukazuju na postojanje stigme, budući da 34 odsto mladih i dalje samo ponekad razgovara o ovome, 21 odsto izuzetno retko, dok 14 odsto njih to nikada ne čini.

Kampanja “Kako si? Ali stvarno.” ima za cilj da unapredii sistem podrške mladima u oblasti psihosocijalne pomoći, obezbedi veću informisanost i smanji stigmu u vezi sa problemima mentalnog zdravlja, a upravo su nove kapućino šolje u Kafeteriji odličan način da naše poruke stignu do velikog broja mladih ljudi. Verujemo da koristeći šolju kafe kao medij doprinosimo tome da ovo postane svakodnevna tema, o kojoj možemo otvoreno da razgovaramo u svakoj prilici.

Istakla je Vesna Savić Đukić, šefica za saradnju sa privatnim sektorom u UNICEF-u u Srbiji na današnjem zajedničkom otvaranju akcije.

Projekat koji UNICEF realizuje u saradnji sa Kafeterijom, zapošljava veliki broj mladih.

Kao društveno odgovorna kompanija veoma smo ponosni što smo, zajedno sa UNICEF-om, u mogućnosti da na nivou cele zemlje pošaljemo vrlo važnu poruku mladima. Osim prema gostima, kojima gotovo svako jutro počinje sa našom čašom u ruci. Interesovanje za kampanju je veliko već od prvog dana i potrudićemo se da ovo bitno pitanje „Kako si? Ali stvarno.“, dođe u ruke što većeg broja adolescenata u Srbiji.

Izjavila je operativna direktorka Kafeterija Ljubica Lađevac.

Foto: UNICEF; Kafeterija

Učitati još
Zatvori