Photobook by Kate Moss: Uticaj supermodela prikazan kroz fotografije
Photobook by Kate Moss: Uticaj supermodela prikazan kroz fotografije

Photobook by Kate Moss: Uticaj
supermodela prikazan kroz fotografije

Kate Moss proslavlja 50. rođendan, a mi smo kreirali jedinstveni photobook sa ciljem prikazivanja neprikosnovenog uticaja omiljenog supermodela, koji je nonšalatno nametnut već u „prvim danima“ svoje karijere, i to kroz niz iconic fotografija koje su postale neizostavno štivo pop kulture.

Sve je počelo sa I just hope you understand, sometimes the clothes do not make the man i muzičkim videom Georga Michaela koji je redefinisao tok modne industrije kao i sam status modela s obzirom na to da su se u spotu pojavile Naomi Campbell, Christy Turlington, Linda Evangelista i Cindy Crawford. One su vreme snimanja spota uveliko bile izabranice visoke mode, George Michaelje je jednostavno prepoznao moć njihove zajedničke pojave nakon naslovnice za britanski Vogue.

Nadograđena titula supermodela pripala je celoj jednoj generaciji manekenki, a njihov uspon paralelno je jačao sa usponom jednog čoveka čije ime devedesetih godina nije moglo nikome da promakne – Gianni Versace. Među njegovim ljubimicama našla i se Kate Moss koja je svoju karijeru modela započela sa svega 14 godina nakon što su je skautovali na njujorškom aerodromu.

Rockstar trapped in a supermodel’s body

Kate Moss je jedna od najuticajnijih ličnosti modne industrije, a njena pojava u potpunosti je redefinisala dotadašnje standarde industrije koji su se neretko odnosili upravo na sam izgled modela. Njena pojava uslovila je popularizaciju takozvanog „heroin chic“ izgleda, a za nju je oduvek važila misao da je zapravo rok zvezda zarobljena u telu supermodela. Devedesetih godina je zaisto to i bila. Neprikosnoven stil koji je negodovao pravila i negovao transparentnost, veza sa Johhnyjem Deppom, kao i njena party era uslovili su kategorizaciju Kate Moss svrstavajući je među „loše devojke“ pop kulture poput kakve neobuzdane rok zvezde.

Više od jedne decenije kasnije, Kate Moss je proglašena za modela godine, a tokom karijere bila je lice najluksuznijih modnih kuća kao što su Gucci, Versace, Calvin Klein, Burberry, Chanel itd. Zanimljivoste jeste da se Moss pojavila na naslovnici magazina Vogue čak 40 puta. Njena pojava na pisti bila je neprikosnovena, a hod Kate Moss bilo je gotovo nemoguće ponoviti. Jedan od najupečatljivijih trenutaka svakako je Gucci by Tom Ford revija iz 1998.

Kate Moss & new scene

Kate Moss napustila je modnu scenu 2004, međutim njen uticaj vidiljiv je i dan-danas. Iako se zauvek oprostila od piste, Moss je nastavila da se pojavljuje u brojnim kampanjama. Jedan od poslednjih primera (i onih zavređuju pažnju svih modnih entuzijasta) je svakako kampanja za YSL. Moss oduvek bila Siant Laurent devojka, a verujemo da se svi sećamo njenih chic trenutaka noseći oversized crni sako i prepoznatljive šiške.

Kampanju je fotografisala Gray Sorrenti. Zvuči poznato? Zato što jeste. Gray Sorrenti je ćerka jednog od najpoznatijih modnih fotografa Maria Sorenttija koji stoji iz kultnih Calvin Klein Obsession reklama sa Kate Moss u glavnoj ulozi.

Učitati još
Zatvori