Kao što je tzv. toin coss – bacanje novčića – neizostavan deo svakog teniskog meča, tako Lacoste predstavlja podjednako važan deo estetske i vizuelne predstave belog sporta. Zato ne čudi da francuski brend svoj 90. rođendan proslavlja tamo gde je sve počelo – na pariskoj šljaci. Povodom velikog jubileja, Lacoste je lansirao specijalnu ediciju novčića kojima će otpočeti mečevi na ovogodišenjm Roland Garrosu.
René Lacoste osnovao je istoimenu marku teniske opreme 1933. godine, a 1971. ona postoje zvanični sponzor jednog od najznačajnijih turnira u teniskom kalendaru. Decenije zajedničke saradnje biće krunisane ove godine, kada će svih 900 mečeva koji se budu odigrali na pariskoj šljaci početi specijalnim izdanjem srebrnog novčića.
Kreirane u saradnji sa Monnaie de Paris – nacionalnom kovanicom novca – oblicima i gravurom, primerci slave legat kojim se René Lacoste upisao u tenisku tradiciju. Francuz je bio idejni tvorac metalnog reketa, predstavljenog 1963. godine, pa je izliveno jedinstveno izdanje upravo ovog teniskog rekvizita. Drugi primerak iz kolekcije predstavlja standardni novčić, te onaj koji će biti korišćen tokom ovogodišnjeg turnira.
Ugravirani motivi na oba predmeta oslikavaju prepoznatljivog krokodila, emblem brenda od samog osnivanja. Sa njim se prepliću simboli tenisa, poput male, žute loptice, ali i golfa – u čast šampionke ovog sporta i Lacosteove supruge, Simone Thion de La Chaume.
Dostupno je nekoliko verzija – pa svako može odabrati svoju u skladu sa preferencijama i, pre svega, mogućnostima. Novčić koji će presuđivati sudbinu igrača na početku meča napravljen je od 10€ srebra i može se naći u prodaji za 92 evra.
Najskuplji komad i kolekcionarsko blago za sve entuzijaste belog sporta jeste 200€-zlatni reket, vredan 3090 evra, a koji će biti proizveden u svega 12 primeraka.
Foto: Monnaie de Paris / Corinne Dubreuil via Instagram (@rolandgarros)