Miu Miu izgubio presto: Loewe je najpopularniji brend leta – i jasno nam je zašto
Miu Miu izgubio presto: Loewe je najpopularniji brend leta – i jasno nam je zašto

Miu Miu izgubio presto: Loewe je najpopularniji brend leta – i jasno nam je zašto

Zar je važno ko je kriv – Zendaya, Daniel Craig, Maggie Smith ili neko četvrti? Nije. Jedino je važno da je Loewe ovog leta došao na začelje liste najpopularnijih brendova. Iza sebe je ostavio Miu MiuPradu, pa izgleda da je Jonathan Anderson dokučio tajnu Miuccia Prade – ili je formulisao novu jednačinu uspeha? Iako Lystov kvartalni indeks može biti samo indikator kratkotrajne smene trendova i modnih politika u koordinantnom sistemu mejnstrima, podatak se ne može zanemariti jer, najčešće, oslikava daleko kompleksniji amalgam više faktora. Filmske aktuelnosti, sportska dešavanja, politička i društvena previranja, sve to može opredeliti publiku za jedan spram drugog modnog brenda. Pa šta nam onda govori nova postavka?

First things first

Loewe je osnovan 1846. godine u Madridu od strane nemačkog kožnog majstora Enrikea Loewe Roessberga, koji je bio fasciniran španskom tradicijom obrade kože. Njegova prva prodavnica brzo je stekla reputaciju, a do početka 20. veka, Loewe je postao zvanični dobavljač španske kraljevske porodice. Ova povezanost sa aristokratskim krugovima i nepokolebljiva posvećenost kvalitetu postavili su temelje koji su omogućili brendu da raste i razvija se.

I dalje, veliki deo savremenog identiteta Loewe i selling point za brend počiva na ovim temeljima. Vrhunsko zanatstvo i radu sa kožom srž su njihovog identiteta. Dok se mnogi brendovi udaljavaju od tradicionalnih tehnika u korist masovne proizvodnje, Loewe ostaje veran svojim korenima. Njihovi majstori kombinuju viševekovnu tradiciju izrade sa modernim metodama, pa tako nastaju dugovečni luksuzni komadi u koje je potrošačka publika spremna iznova da ulaže.

I onda bi Jonathan

Dolazak Jonathana Andersona na kreativno kormilo brenda obeležilo je pre i posle u istoriji španskog brenda. Štaviše, sposbnost engleskog dizajnera da hrabro prekroji umetnost i modu presedan je u modernoj povesti mode. Njegovi inovativni komadi redefinišu standarde mode. Ova fraza toliko često je korišćena da ponovno ispisivanje pored nekog imena gotovo da ništa ne znači. Međutim, retko kada je zaista zaslužno upotrebljena kao kada je to slučaj Loewe i, preciznije, kada se opisuje boravak Andersona u ovoj modnoj kući.

Tajni sastojak

Pripisati uspeh modnog brenda isključivo inovativnosti kreacija zvuči gotovo utopistički. U doba društvenih mreža, to je ravno gluposti. Marketinške kampanje i pažljivi iskoraci u pop kulturu odrediće smer prodaje ili, barem, popularnosti. Zato nema sumnje da su Maggie Smith, Daniel Craig i Aubrey Plaza doprineli, ako ne i odredili, poziciju Loewe na poslednjoj Lyst-ovoj listi. Saradnja sa Lucom Guadagninijem na njegovom filmu Challangers, u trenutku kada estetika tenisa inspiriše krojeve i siluete, šahovski je maestralan potez Andersona i tima. Beyoncé je nosila njegove kostime na rekordnoj Renaissance World Tour, a Rihanna je, odevena u Loewe, nastupala na Super Bowl-u.

Sreća prati hrabre, kažu. Sreća prati Andersona, kažemo, jer hrabro dela, pažljivo balansirajući između odgovaranja i diktiranja novim trendovima.

Loewe je brend koji se pozicionirao visoko na modnoj sceni kroz sinergiju tradicije, inovacije i umetnosti. Njegova sposobnost da kombinuje različite elemente i stvori jedinstvene, nezaboravne komade postavlja ga na vrh liste želja mnogih ljubitelja mode – i avangarde, kakvu davno nismo videli.

Foto: IMDb (@loewe)

Učitati još
Zatvori