Scenografija je za modnu reviju gotovo pa podjednako važna koliko i sama kolekcija. Ipak, malo je dizajnera koji kao Simon Porte, kreativni direktor kuće Jacquemus, umeju da iskoristi njen potencijal. Francuz često bira prirodne eksterijere, a ova kreativna rešenja postala su deo vizuelnog identiteta brenda u istoj meri u kojoj su to prepoznatljivi krojevi modnih komada. Ovog puta, Jacquemus će pistu postaviti u čuvenoj kraljevskoj rezidenciji Luja XIV – palati Versaj (fr. Château de Versailles).
Šta nam odabir lokacije otkriva o kolekciji?
Kroz svoj dugu – i burnu – istoriju, Versaj je nebrojano puta služio kao pozornica mnogim značajnim susretima. Palata je bila dom Luja XIV, inače često oslovljavanog kao le Roi Soleil – kralj sunca. Simbolika ovog nebeskog tela nije strana Simonu Porteu, te su njegove interpretacije često utkane u komade koje dizajnira. To bi mogla biti tek jedna naznaka onoga što nas očekuje 26. juna, kada će kolekcija biti prikazana. Naslovljena je LE CHOUCHOU, što je francuski kolokvijalni izraz kojim se oslovljava draga osoba. Na engleski se često prevodi kao darling, pa bi na našem jeziku značilo dragi/draga ili miljenik.
Kad smo već u Versaju…
Nije na odmet podsetiti se i da ove godine obeležavamo 50. godišnjicu čuvene Versajske bitke (eng. Battle of Versailles). Pre pola veka, novembra 1973. godine, u francuskoj palati odgirao se svojevrsni dvoboj velikih imena ondašnje pariske modne scene i američkih dizajnera u usponu. U odbranu francuske časti tada su stali Marc Bohan, Pierre Cardin, Hubert de Givenchy, Yves Saint Laurent i Emanuel Ungaro. Sa druge strane našle su se mlade nade prvog zapaženog talasa visoke mode u Americi – Bill Blass, Stephen Burrows, Oscar de la Renta, Halston i Anne Klein. Brojne kontroverzne okolnosti pratile su ovaj događaj, a delić dešavanja oslikan je u Netflixovoj mini-seriji Halston.
Simon bi mogao da referiše na ovaj događaj kroz nove komade, pozajmljujući inspiraciju sa tada prikazanih kreacija. A možda će, prvi put u svojoj karijeri, iskoristiti motive van granica voljene mu Francuske, pa se dizajnom nadoveže na estetske elemente sedamdesetih u Americi. Možda je, naravno, preklapanje datuma samo puka koincidencija.
Foto: EPV / Thomas Garnier via Instagram (@chateauversailles) / @jacquemus