Domaći brend Lolam koji je od samih početaka vešto kombinovao različite animal print dezene, nakon decenije postojanja na domaćem tržištu, zvanično je otvorio vrata svoje prve radnje u Beogradu. Smeštena u centru Beograda, na adresi Uzun Mirkova 12, prva Lolam radnja spaja strast prema dizajnu enterijera ali i brand core-u ove domaće etikete, a to su timeless komadi garderobe koji su nosivi from am to pm. O deceniji poslovanja, filozofiji brenda Lolam, izazovima koje nosi otvaranje prve radnje, razgovarali smo sa osnivačicom brenda Milicom Garzičić. Vodimo vas u virtuelni obilazak kroz enterijer ali i poslednju Lolam kolekciju.
Lolam slavi 10 godina postojanja – kako biste opisali put brenda od njegovih početaka do danas?
Put Lolama je bio ispunjen izazovima. Kroz godine, brend je prolazio kroz različite faze inspiracije, prilagođavajući se trendovima i potrebama tržišta. U jednom periodu čak i previše, što nas je udaljilo od izvornog identiteta brena. Kada smo to ustanovili, krenuli smo da se vraćamo vrednostima i korenima brenda i ostaćemo verni svojoj viziji bezuslovno sada. Upravo ta kombinacija istrajnosti, strasti i prilagodljivosti definisala je njegov identitet i dovela do trenutnog uspeha.
Koji su bili najveći izazovi i prekretnice tokom protekle decenije?
Najveći izazovi uključivali su prilagođavanje tržišnim turbulencijama i globalnim krizama poput pandemije, koja je redefinisala način poslovanja. Uz to, prekretnice su bile i moj lični emotivni razvoj i promena načina sagledavanja na stil savremene zene, koji je sa mnom i sazrevao.
Šta smatrate ključnim faktorima uspeha vašeg brenda?
Ključni faktori uspeha su strast, istrajnost i jasna vizija koju imam za Lolam. Vizija osigurava da svaka buduća odluka bude u skladu sa dugoročnim ciljevima i toga ćemo se bezuslovno i pridržavati.
Kako biste definisali DNK Lolam brenda i koliko se on menjao kroz godine?
DNK Lolama oduvek se oslanjao na tri ključne vrednosti: smelost, zavodljivost i autoritativnost. Kroz godine, brend je evoluirao u skladu s mojim ličnim razvojem i potrebama – od energične 23-godišnjakinje do staloženije perspektive 33-godišnje žene i majke dvoje dece. Ova transformacija donela je dublju slojevitost i prilagodljivost. Rasli smo zajedno sa našim klijentima.
Koliko je domaće tržište bilo otvoreno za vaš brend kada ste počinjali budući da ste tada izašli na tržište sa nekonvencionalnim komadima, a kako je sada?
Kada smo lansirali brend, domaće tržište je bilo relativno neistraženo za nekonvencionalne komade, što nam je omogućilo da napravimo veliki boom i privučemo pažnju publike. Danas je konkurencija znatno veća, ali smo kroz doslednost i autentičnosti uspeli da zadržimo prepoznatljivu nit koja nas izdvaja. Naš fokus ostaje na stvaranju nosivih komada koji ističu žensku liniju tela, bez seksualizacije istog, donoseći moćan i samouveren osećaj svakome ko ih nosi.
Otvorili ste i prvu radnju – šta ovaj korak znači za vas i za brend?
Otvaranje radnje omogućava potpuno novu dimenziju iskustva kupovine. Radnja je osmišljena tako da reflektuje identitet našeg brenda i pruži kupcima jedinstvenu priliku da se povežu s proizvodima na dubljem nivou. Na ovaj način ističemo kvalitet naše ponude, dok istovremeno gradimo snažniju vezu sa zajednicom koja nas podržava.
Po čemu se vaša radnja izdvaja i kakvo iskustvo želite da pružite kupcima?
Naša radnja se izdvaja po pružanju personalizovanog iskustva kupovine, koje omogućava kupovinu, ne samo trenutnog dostupnog asortimana, već i tailor-made rešenja za svakog kupca, uključujući izabor materijala, boja i prilagodjavanje obima.
Kako je izgledao proces od ideje do realizacije otvaranja radnje?
Proces je započeo pažljivim planiranjem i definisanjem brenda kroz izradu Lolam brand book-a, koji je postavio temelje za sve naredne korake. Kreiranje moodboard-a estetike pomoglo je u vizualizaciji identiteta čime je omogućeno usmeravanje svih odluka u pravcu koherentnog izgleda radnje. Naravno, celokupni proces zahtevao je puno strpljenja, kako bi se svi detalji uskladili i omogućilo besprekorno iskustvo za naše klijente.
Koliko vam je važno da imate fizički prostor u eri online kupovine?
Fizički prostor pruža mogućnost direktne interakcije sa proizvodima, omogućava kupcima da dožive kvalitet materijala, boje i teksture, što je teško preneti putem ekrana. Takođe, fizički prostor omogućava emocionalnu povezanost sa brendom i stvaranje jedinstvenog iskustva za kupca, što je ključna prednost u odnosu na online kupovinu.
Gde vidite Lolam za još 10 godina?
Za deset godina, vidim Lolam kao globalni brend sa prisustvom na ključnim modnim tržištima širom sveta. Planiramo da se fokusiramo na inovacije u formi i materijalima, na čemu smo već krenuli raditi.
Da li planirate širenje i na strana tržišta?
Naravno, širenje na strana tržišta je ključni deo našeg dugoročnog plana rasta.
Postoje li planovi za nove linije proizvoda ili saradnje sa drugim brendovima?
Za sada ne, ali smatramo da saradnje sa drugim brendovima ili proširenje asortimana može biti vrlo uzbudljiv pravac, te bismo voleli da u budućnosti razmotrimo takve opcije. Naš fokus trenutno ostaje na održavanju kvaliteta i inovativnosti u postojećim proizvodima, ali sigurno ne isključujemo širenje poslovanja i u tom smislu.
Kako uspevate da održite kreativnost i inovativnost nakon svih ovih godina?
Verujem da strast prema onome što radim igra ključnu ulogu, jer mi omogućava da konstantno istražujem nove ideje i pristupe, bilo kroz putovanja, umetnost, ili enterijer dizajn. Trudim se da ostanem radoznala i otvorena za promene, što mi pomaže da osvežim svoju viziju i pratim savremene tokove.
Mislim da sam do sada iskoristila jako mali deo svog kreativnog potencijala i očekujem da će se moj kreativni kapacitet potpuno razviti kroz nove projekte i iskustvo, koja će mi omogućiti da pomerim svoje granice.
I za kraj, kakve nas Lolam kolekcije očekuju?
U budućim kolekcijama očekuju nas još inovativniji dizajn, sa pažljivim odabirom bezvremenskih materijala koji osiguravaju visoki kvalitet i udobnost. Nastavićemo da pružamo razigranost i jedinstvenost, ali uz dodatnu sofisticiranost koja je prilagođena zrelijoj zeni.
Foto: Ljubo Aščerić