Povratak ikoničnih silueta, modela i serija istinski predstavlja komponentu koja najviše uzbuđuje modne entuzijaste. Arhivi na crvenim tepisima se nadamo, dok vintage shoppping i potraga za dobro očuvanim odevnim komadima koji sa sobom nose bogatu istoriju, nikada ne prestaje. Ove godine svedočili smo povratku mnogih kultnih modela. Marc Jacobs krunisao je četiri decenije postojanja istoimenog brenda čiji je vlasnik povratkom ikonične Marc Jacobs x Stephen Sprouse torbe, adidas je u epicentar trenda povratio svoje viralne boxing boots, dok Puma Speedcat OG patike ponovno osvajaju modnu scenu.
No, kada smo već spomenuli Marca Jacobsa, čoveka koji je ostavio neizbrisiv trag na modnu industriju, ne možemo izostaviti da se tokom 2024. godine u modi i te kako osetila nostalgija za njegovim pređašnjim stvaralaštvom. Marc Jacobs brend je obeležio 40 godina postojanja i sevirao najviralnije kampanje godine ali i kolaboraciju sa Addison Rae, njegov manikir zaludeo je ceo svet, a na mesec dana isprobao se u ulozi gostujućeg urednika. Jasno je – nedostaje nam THE Marc Jacobs. Ovaj osećaj nostalgije osetio je i Louis Vuitton. Preciznije, brend u kojem je poznati dizajner poslovao kao kreativni direktor od 1997. do 2014. godine. Prva pomisao na Jacobsov Vuitton definitivno je Murakami, a ova ikonična kolaboracija se vratila u asortiman brenda nakon deset godina. I glavna zvezda kampanje bila je ni manje ni više nego Zendaya.
Istorija Louis Vuitton x Murakami kolaboracije
Marc Jacobs predstavlja jednog od najuticajnijih dizajnera današnjice. A njegov rad u sklopu Louis Vuitton brenda ostao je zapečaćen u arhivama modne istorije. Ukoliko ste ljubitelji vintage odeće i aksesoara, znate da je apsolutni staple kolekcije svakog vintage fanatika upravo komad iz Louis Vuitton x Murakami kolaboracije.
Let’s take a step back
Vraćamo se više od dve decenije unazad, u 2002. godinu. Na izložbi koju je prezentovao brend fine nakita Cartier, Marc Jacobs bio je zadivljen pop art-om japanskog umetnika Takashija Murakami. Jacobs je odlučio da stupi u kontakt s umetnikom i pošalje mu upit za kreiranje kolaboracije koja će transformisati ikonični Louis Vuitton monogram. Ova kultna saradnja ugledala je svetlost dana na reviji za Proleće 2003. kada su modeli poneli neke od najpoznatijih modela Louis Vuitton torbi ukrašenih šarenolikim monogramom i Cherry Blossom printom. Na beloj ili crnoj koži modela kao što su Speedy, Papillon i Keepall, Murakami je oslikao šarenolik monogram od 33 boje, ali i njegov kultni Eye Love dizajn. Iz godine u godinu, Murakami i Louis Vuitton partnerstvo je raslo. Svoj peak pomenuta kolaboracija doživela je 2004. godine, kada su se njeni brojni modeli pojavili u kultnom filmu Mean Girls.
Ova saradnja izrodila je brojne ikonične modele. Uključujući Neverfull torbu sa šarenolikim LV logom, Speedy torbu sa resama u duginim bojama, army print twist, radnju namenjenu isključivo Murakami modelima i svemu slično. 2015. godina okončala je Murakami kolaboraciju, s obzirom na to je da Jacobs napustio brend 2014. godine. Dokaz uspešnosti ovog dvojca bila je i ukupna zarada kolaboracije 2003. godine, koja je brendu obezbedila 300 milijardi evra.
Nakon deset godina, Louis Vuitton x Murakami kolaboracija se vraća. A u nastavku otkrivamo i kako.
Zendaya kao lice kultne kolaboracije
Prvog januara 2025. godine, Louis Vuitton x Murakami kolaboracija ugledaće svetlost dana. Modeli koji su predstavljali staple svih it devojka 2000-tih godina kao što su Paris Hilton, Kim Kardashian, Jennifer Lopez i mnoge druge, otvaraju novo poglavlje. Zvezda kampanje koja vraća kultne siluete je poznata glumica Zendaya. Koja je, između ostalog, ambasadorka brenda. Kolaboracija će biti dostupna na oficijalnom sajtu francuskog brenda početkom sledeće godine. Stoga, jasno je da je za modnu industriju ovo definitivno najbolji mogući start.
Foto: Instagram / @louisvuitton /