

Rumor has it: LVMH kupuje Cartier. Tačnije, švajcarski list Finanz und Wirtschaft objavio je članak u kojem navodi da Moët Hennessy Louis Vuitton razmatra preuzimanje svog glavnog konkurenta – kompaniju luksuzne robe Richemont. Kako kažu, ukoliko je njihova namera preambiciozna izvršni direktor Bernard Arnault zadovoljiće se i kupovinom Cartier-a koji se nalazi pod okriljem upravo Richemont-a. Na taj način, dominantan položoj u proizvodnji kožne galanterije i torbi bio bi dopunjen monopolom nad kreiranjem luksuznog nakita s obzirom da je akvizicija Tiffny & Co. realizovana još 2021. godine.

Južnoafrički biznismen Johann Rupert osnovao je Richemont 1988. godine, a sada se pod okriljem kompanije nalaze Cartier, Chloé, Montblanc, IWC, A. Lange & Söhne, Van Cleef & Arpels, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Piaget and Vacheron, kao i maloprodajna kompanija YOOX Net-a-Porter Group. Rupert je za švajcarski list Finanz und Wirtschaft objasnio da je odbor Richemont-a možda sporiji i konzervativniji od odrugih, ali da su otvorenost i kolegijalnost upravo njegova prednost. “Neću biti ucenjen“, dodao je.
Iako švajcarska franšiza Richemont važi za glavnog konkurenta francuskog konglomerata Moët Hennessy Louis Vuitton, njihovi godišnji prihodi su praktično neuporedivi. Naime, u 2022. godina LVMH je zaradio 83 milijarde dolara, dok je Richemont zaradio svega 22 milijarde dolara, što predstavlja značajnu razliku.
Foto: Profimedia