Kompanija LVMH, kao jedan od najbogatijh luksuznih konglomerata, ima nemerljivu moć unutar modne industrije. Osim što se u njenom vlasništvu nalaze neke od najuticajnijih i najznačajnijih kuća renomiranog imena, LVMH godinama unazad dodeljuje prestižnu nagradu kojom pruža podršku mladim talentima. Ovogodišnji dobitnik je japanski dizajner Satoshi Kuwata. Vođeni listom dobitnika kroz poslednjih 10 godina, otkada se LVMH Award dodeljuje, zapitali smo se – kakve implikacije ovaj odabir ima za smer u kojem će ići ženska moda?
Da li LVMH nagrada zaista ima toliki uticaj?
Odgovor je, ukratko – da. Od 2014. godine, kada je prvi put uspostavljena, LVMH Award dizajnerima u usponu nudi značajan vizibilitet, ali i ono što im je zapravo mnogo potrebnije – finansijsku i mentorsku podršku. Uz glavnu premiju vrednu 300.000 evra, grupacija dodeljuje i Special Jury Prize, kao i Karl Lagerfeld Award – i polovinu tog iznosa. Da je ovaj korak bio presudan najbolje govori lista imena koje i te kako poznajemo. Simon Porte, osnivač brenda Jacquemus, je 2015. bio dobitnik posebne nagrade žirija. Marine Serre bila je dobitnica glavne premije 2017. godine, dok je Peter Do završio drugi 2020. godine – no, i za to mu je pripala značajna novčana nagrada koja mu je pomogla da etablira svoj brend, a posledično i da dođe na kreativno čelo kuće Helmut Lang. Godinu dana kasnije, glavnu nagradu je osvojila Nensi Dojaka, dok je KidSuper-u – ovogodišnjem gostujućem dizajneru za Louis Vuitton Menswear – tada uručena Special Jury Prize.
Dakle, jasno je da resursi koje LVMH nudi mnoge dizajnere podupre u izgradnji sopstvenog brenda – i novih uticaja u modi.
Ko je uopšte Satoshi Kuwata?
Dizajner japanskog porekla, Satoshi Kuwata, iako već nekoliko godina deo modne industrije, tek 2020. osnovao je sopstveni brend Setchu. U opisu zvaničnog Instagram profila stoji sažetak onoga što svojim kreacijama ovaj dizajner želi da ponudi – „kompromis između Japana i Zapada“. Preplitanje takvih uticaja očitava se na dosadašnjim kolekcijama, u kojima je su primetne fluidne forme i svedena paleta koje smo navikli da asociramo za azijske dizajnere, ali i istančana silueta koja nudi primese zapadnjačkih shvatanja. S obzirom na trenutnu klimu u kojoj se nalazimo, gde androgini krojevi iscrtavaju put dominantnih tendencija, ali i uspona priželjkivanog dojma tihog luksuza (eng. quiet luxury), nema sumnje da će – ukoliko iskoristi ovu priliku na pravi način – Kuwata postati zvučno ime u svetu mode.
Foto: Profimedia