Brend MATES proslavio je deceniju postojanja – a mi prenosimo utiske sa prve samostalne revije u Muzeju Jugoslavije
Kreativni brend MATES ove godine proslavlja deset godina postojanja. Dvojac koji čine Marko i Saša, a koji stoji iza jednog od najoriginalnijih domaćih brendova, je povodom MATES x Ruška Jakić festive kolekcije kao želje za 2024. godinu naveo mir u sebi i oko sebe, te malo više sna i Doboš torte. Mi smo na taj spisak dodali još jednu želju – a ona se tiče još jedne jedinstvene i potpuno nesvakidašnje kolekcije. Želja nam se ostvarila i, ovaj put, oličena je kroz letnju kolekciju pod nazivom SANJA koja je predstavljena na prvoj samostalnoj reviji u Muzeju Jugoslavije kroz koju je kreativnost ponovo istaknuta kao imperativ.
Who is: S A N J A
Održani događaj predstavio je jedinstveno iskustvo za sve prisutne, u scenografiji koja lako vraća sećanja i u kontrastu prikazuje brutalistički prostor i eklektičnu kolekciju. Suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES, Marko Ilijev, objasnio je da je osnovna ideja bila da se prisutni smeste u centar intimne interpretacije. Kolekcija je predstavljena osmog aprila, kada je pomračenje meseca simbolizovalo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti. To se [ možda sasvim slučajno ] pogodilo sa trenutkom kada su prikazani komadi kroz koje želi da se nekada aktuelni krojevi pretvore u komade koji postaju miljenici današnjice.
Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirisana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom – Sanjom. Suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES, Saša Stević, rekao je da ova kolekcija spaja romantiku, nežnost i eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao.
Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smela. Ne poznaje granice. Uživa, voli igranke, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi po malo Sanja.
I am, you are, he/she/it is: S A N J A
Kao polazna tačka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, ali ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se video zapisi sa kamere osmica iz porodične arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući lepotu življenja kroz kadrove sa jugoslovenskog i evropskog primorja, ovi snimci romantizuju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija Sanja čini sa današnjim vremenom.
Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjin garderober, kombinovinovani sa krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za leto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu sa strogim formama, te oslikava avangradni pristup formalnom odevanju. Kaftan je ključni komad sezone, i upravo on oslikava celu kolekciju. Naposletku, ona predstavlja lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali.
Foto: ISO DUO / Instagram @mates_clothing