Fashion recap: Žmurke kao odabrana julska strategija modnih kreativaca
Fashion recap: Žmurke kao odabrana julska strategija modnih kreativaca

Fashion recap: Žmurke kao odabrana julska
strategija modnih kreativaca

July recap 


Nekom svemirskom brzinom, već je 1. avgust. Pojam vremena kao nevidljivog trkača koji nas pokreće, vodi napred svojom svetlosnom štafetom kroz život koji se u ovoj brzini u kojoj ga živimo može okarakterisati i nekom bezgraničnom maratonskom strazom, kojom trčimo do svojih ciljeva, ostao je nedefinisan. U nekim trenutcima odlučimo da se odvojimo sa strane i saberemo utiske, ali nas ovaj brzi trkač konstantno podseća na to da je sve prolazno i da konstantno moramo ići napred. Ni Avgustin a ni Paskal nisu uspeli da definišu vreme i njegovu brzinu, pa ga tako ni mi nećemo dovoditi u pitanje.

Bilo kako bilo, to naše ubrzano vreme i bezgranični maraton neprestano dinamičnijim čini pokretna umetnost koju nazivamo modom.

Kroz svoje produkte moda reflektuje vreme u kom živimo, oslikava socijalne statuse i predstavlja komponentu kroz čiju se kreativu predstavljamo svetu. Čini naš alterego, manire, stil ali i način izražavanja. Samim tim, ona je naše najpreciznije ogledalo.

Međutim, čini se da je jul, koji je sada iza nas, bio mesec koji predstavlja začetak neke nove modne epohe. Kreativni direktori odlučili su da igraju žmurke, u nekim slučajevima ne pronalazeći svoje skrovište. Lista brend ambasadora je sve duža i duža, a svedočili smo i nekim od debitantskih kampanja. O olimpijskim modnim dramama smo već govorili, te je jasno da je sedmi mesec u modi probudio čulo promene. Stoga, evo šta sve treba da znate o ovoj glamuroznoj julskoj igrici.

Rekapitulacija modnih vesti: Jul kao mesec modne drame
AGENCE / Bestimage / Profimedia

Brand ambassadors of the season


Naše omiljne etikete pažljivo biraju svoje brend ambasadore, kako oni donose novu ciljnu grupu, postulate ali i verovanja brendu. Louis Vuiton u svoju rep ekipu selektovao je Pushu T. Američku zvezdu koja je i dugogodišnji prijatelj kreativnog direktora muškog odseka poznate etikete, Pharrella Williamsa. S druge strane Dior odlučio je da vozi nešto brže. Te je u svoj tim doveo Lewisa Hamiltona koji će biti i gostujući dizajner nove lifestyle kolekcije. Loewe, na čelu s Jonathanom Andersonom, u fokus Fall Winter 2024 men’s kampanje stavio je modnog agenta 007, Daniela Craiga. Rabanne okrenuo se beauty strani i kao svog novog ambasadora selektovao trenutnu muzičku senzaciju Troyea Sivana.

Takođe, Ariana Grande postala je ambasadorka Swarovski nakita. A Jeremy Allen White se pridružio Saint Laurent klanu kroz jednu od najvrelijh kampanja sezone.

Creative directors playing hide & seek


Sredinu leta takđe obeležila je i smena kreativnih direktora, što znači samo jedno – stižu nove ere naših omiljneih etiketa. Stiže novi talas, nov duh brenda ali i kolekcije koje ćemo selektovati na sam vrh naše wishliste. Modno more ovog puta bilo je nemirno. Te smo neke od ovih prelazaka i priželjkivali, ali idalje ne možemo da izbegnemo svakodnevnu buru koja neprestano poentira da se većina etiketa nije oglasila povodom svog novog kreativnog izbora.

  • Sarah Burton & Givenchy

Žena koja je provela više od dve decenije na čelu jedne od naših omiljenih etiketa, Alexander McQueena, možda odlazi u odaje Givenchy ateljea. Britanska dizajnerka Sarah Burton, vodila je poznatu etiketu od 1997. do 2023. godine. Od pomenute ostavke, svoje autentične krojeve nije smestila ni u jednu modnu kuću. Te je Givenchy sada došao u pitanje, kako mnogi modni kritičari nisu bili zadovoljni erom koja se sakrila pod potpisom Matthewa M. Williamsa. Sarah odlično razume DNK brenda u kom posluje. Kroz svoje krojeve provuče željenu komponentu arhive, reference ali i nečeg svog. Te je ova tranzicija naišla na zelenu zastavicu. Međutim, vesti koje su stigle iz Alexander McQueena nisu toliko optimistične.

 

Rekapitulacija modnih vesti: Jul kao mesec modne drame
Credit: Startraks Photo / Shutterstock Editorial / Profimedia

Naime, nakon nešto više od tri decenije postojanja, trenutno vođstvo brenda odlučilo je da njegovo ime postane samo McQueen. Ostavljajući Alexandera u dalekoj prošlosti. Ovo nije prvi put da se brend na neki način odrekne svog osnivača. Te smo svedočili i promeni Yves Saint Laurenta u Sint Laurent, Paco Rabbanea u Rabanne i mnogih drugih. Međutim, ovakve promene u modi gotovo nikada nisu poželjne, jer nepotrebno otklanjaju DNK koji je pomenutu kuću učinio posebnom.

  • Galliano is back @ Dior ?

S druge strane, Gallianov ugovor u Margieli se ove godine privodi kraju. Te je pitanje koju će kuću naš omiljeni modni velikan izabrati. Ne krijemo da ga apsolutno svi želimo u Dioru, kako je njegova era bila ona koja je na neki način formirala zlatno doba modne idnustrije 21. veka. O njegovom uticaju u pomenutoj kući smo već govorili, te je sada pitanje – da li će nastaviti svoj put u Margieli, vratiti se Dioru ili pak doneti novu eru Fendiju. Iako se nadamo povratku u Dior, čije bi se zvanično proglašenje slavilo, jasno je da su profiti Marie Grazie Chiuri, pored svih pomešanih mišljenja o istoj, na zavidnom nivou. Njegov rad u Margieli je izuzetno poštovan, dok Fendi ostaje kao opcija koja možda i najmanje rezonuje.

  • CHANEL is still choosing

Virginie Viard neavno je napustila modnu kuću CHANEL nakon više od tri decenije poslovanja u istoj. Prezentovanju njene poslednje kolekcije svedočili smo na ovogodišnjoj Nedelji visoke mode u Parizu, dok o zvaničnom novom direktoru za sada nema informacije. Ako već govorimo o tome ko će preuzeti CHANEL, činjenica je da u jednu ruku to mora biti neko ko poseduje Karlov blagoslov.

Čovek zbog kojeg pamtimo neke bolje dane poznate etikete, kao svoje favorite odavno selektovao je Jeremija Scotta koji se deset godina nalazio na čelu Moschina, ali i Hedia Slimanea, koji je trenutni kreativni direktor francuske etikete Celine. Poslovao je u muškom odseku modne kuće Dior ali i u Saint Laurentu, te se pitamo da li je CHANEL sledeća stanica njegovog modnog dosijea? U jendom trenutku Simone Porte Jacquemus našao se u samom epicentru kreativne CHANEL drame, s obzirom na to da predstavlja jednog od najuspešnijih francuskih dizajnera današnjice. Takođe, u igri je i Pierpaolo Piccioli, bivši kreativni direktor Valentina, koji se takođe nije izjasnio o svojoj novoj kreativnoj poziciji.

Takođe sinonim senzualmosti, američka etiketa Tom Ford, trenutno ostala je bez kreativnog direktora Petera Hawkingsa. Te je i ova pozicija za sada slobodna.

Učitati još
Zatvori