Nedelja mode u Milanu se upravo završila, a pre nego što se zvanično preselimo u Pariz donosimo (ne tako) kratku rekapitulaciju najvažnijih dešavanja u italijanskoj prestonici luksuzne mode. Glenn Martens i Diesel su idealan fit, Sabato de Sarno pronalazi svoju Gucci ideologiju, Fendi reviju je šetala Nikolina Vrekić, a Prada k’o Prada – jasno stavlja do znanja zašto je najpoželjniji brend na sceni.
Ostale ključne trenutke pinovali smo u nastavku teksta.
Versace in her rockstar era
Donatella godinama unazad nastoji da kreira svojevrsni omaž ideologijama koje je zastupao sam Gianni. Njena vizija nikada nije u potpunosti bila njena, a Versace sve više gubi na značaju. Revija za sezonu Fall/Winter 24 izgleda kao niz referenci i odavno prepoznatljivih komada poput kombinezona sa leopard printom, providnih košulja i crvenih kompleta koji su dominirali kolekcijama sa početka devedesetih godina. Reviju je šetala Gigi Hadid, a najpoželjniji dizajn je upravo crvena haljina koju je nosila i Anne Hathwey.
Simple, Bottega Veneta
Bottega Veneta jednostavno razume pravila savremene vizije stils i reklo bi se da je Matthieu Blazy jedan od glavnih igrača neobuzdane modne igrice. Osim lukavih marketinških strategija, Bottega bespogovorno može da se pohvali odličnim kolekcijama. Odličnim i jednostavnim. Sve se odigrava u granicama svedenosti, elegantnosti i poneke oštre forme koja dodatno naglašava dominaciju formal weara. A, šta dominira kolekcijom za sezonu Fall/Winter 24? Zelena boja, naravno. Zvezda večeri je bio Asap Rocky, a najatraktivniji komad je gornji deo naglašenih (zaobljenih) naramenica koji asocira na kakvu lutkarsku predstavu.
Ferragamo is a cool girl
Maximillian Davis je postavio Ferragamo na sam vrh napoželjnijih brendova današnjice, a njegova mogućnost da svakodnevne stilske ideologije podigne na nivo visoke mode postala je imperativ dizajniranja kolekcija. Nešto poput Bottege, na reviji u Milanu dominirala je zelena boja, a među trendoviskim nijansama našle su se i cherry red i boja senfa. Ferragamo zaista jeste idealan prikaz cool devojke, a ovaj status uživa upravo od trenutka kada je britanski dizajner 2022. stupio na poziciju kreativnog direktora.
Jil Sander is a copycat?!
Dobro došli u još jednu epizodu o (ne)kreativnim industrijama i njenim ne tako pravičnim načelima dizajniranja. Naime, na Jil Sander reviji na Nedelji mode u Milanu u fokusu su bile kapice nekonformističkog izgleda koje bi na prvi pogled bile upravo ono što nam brend nemačkog porekla servira od prvog dana. Na drugi pogled, dizajn nije njihov. Naime, na društvenim mrežama oglasio se neafirmisani dizajner (@youngpeppermint) koji je javno stavio na stub srama modnu kuću Jil Sander ističući da su praktično ukrali njegovu kreaciju iz jula 2023. Poredeći fotografije, njegovi navodi ispostavili su se tačni.
Where’s Moschino?
Modna kuća Moschino se zaista namučila u poslednjih nekoliko meseci, a nakon odlaska Jeremyja Scotta zadesila ih je tragična smrt novopostavljenog kreativnog direktora Davida Rennea. Adrian Appiolaza je preuzeo vođstvo i predstavio kolekciju koja na neki način predstavlja omaž Renneu. Međutim, jasno da je budućnost luksuzne etikete neizvesna i da još uvek nije u potpunosti jasno u kojoj meri će se održati buntovnički duh Scotta. Komad koji smo odmah uočili jeste torba u obliku srca koju je svojevremeno furala i Fran Fine.
AVAVAV everything but clothes
Nedelja mode u Milanu nije prošla ni bez aktivističke predstave modne kuće AVAVAV. Iako u potpunosti razumemo (i podržavamo) glasnogovornike koji ističu problematiku modne industrije nikako ne opravdavamo revoluciju ukoliko se zasniva isključivo na priči koja ne odjekuje dovoljno glasno i nedostatku kreativne vizije kada je reč o samim kolekcijama. Ovog puta, italijanski brend švedskog porekla prikazao je sve – osim dobrih komada. Već viđeno, nimalo inspirativno i pomalo klinački.
Foto: Launchmetrics/spotlight