Pariska Nedelja mode se nastavlja, a brendovi se bore za našu pažnju – kako na pistama, tako i na društvenim mrežama. Dok tako posmatramo šta se zbiva na različitim lokacijama širom francuske prestonice, nismo mogli, a da ne primetimo i konceptualne sličnosti među pojedinim kolekcijama. Iako mogu delovati ideološki udaljenim, četiri brenda – Schiaparelli, Victoria Beckham, Loewe i Coperni – kao da su ove sezone išli istom linijom razmišljanja i stvaranja. Tu smo poveznicu identifikovali kao formalnu ekstravaganciju, a kako to tačno izgleda u terminima ove četiri kuće, najbolje ćemo prikazati pažljivom disekcijom svake od revija.
Schiaparelli se podmladio…
Pri iščekivanju novih Schiaparelli revija sve manje razmišljamo o tome šta će Daniel Roseberry ponuditi, a mnogo češće kako. Drugim rečima, sada već vrlo dobro znamo da će, na ovaj ili onaj način, to biti samo još jedan izvanredan prikaz dizajnerove meastralnosti. Stoga, predstavljanje nove kolekcije čekamo kako bismo videli koji je idejni put ovog puta Roseberry odabrao u reinterpetiranju genetskog kod brenda, dok ujedno pomera njegove granice. Kako se ispostavilo, proleće 2024. će za Schiaparelli biti u znaku svojevrsnog podmlađivanja – tačnije, približavanja modnoj doktrini mlađe generacije. Elegancija i sofisticiranost utkani u nadrealistički genotip kuće ispoljili su se ove sezone kroz odvažne, mladalačke krojeve i kombinacije – tako smo mogli da vidimo čak i peeking boxers.
…Victoria Beckham isto
Victoria Bekcham se dosadašnjim kolekcijama tvrdoglavo držala proverene strategije, pa je retko odstupala i pravila odvažne iskorake u onome što dobro radi (i prodaje). Međutim, izgleda da se Posh Spice ipak odlučila da svojoj klijenteli ponudi priliku da, kroz ustaljene krojeve i prepoznatljive siluete, ipak unese dozu poletnosti i smelosti. And good for her, jer je ovo verovatno najbolje izdanje koje je Victoria Beckham (brend, ne umetnica!) imala u poslednjih nekoliko sezona.
Loewe
Kada je Loewe u pitanju, istina je da ćemo svaku priliku koja nam se ukaže besramno iskoristiti kako bismo opet pisali o onome što Jonathan Anderson stvara u španskom brendu. Očekivano inovativan, ali i veran svojoj ideologiji, britanski dizajner podržao je ideju formalne ekstravagancije nastavljajući se na ono što je ponudio kroz kolekciju muške linije nešto ranije ove godine. Igra proporcija postala je nešto u čemu malo ko može da mu parira, a novim kreacijama još jednom potvrđuje zašto je tako.
You heard it here first – Coperni is the new Jacquemus
Konačno, ali ništa manje važno, jeste argument u prilog formalnoj ekstravaganciji koji je ponudio Coperni – u našem modnom bukvaru već zabeležen kao „novi Jacquemus„. I dok brend Simonea Portea pokušava da se iščupa iz adolescentske krize identiteta u koju je zapao poslednjom kolekcijom, Coperni preuzima kormilo kao the new (cool) kid on the block. Marketinške strategije, kojima – po ko zna koji put – pridobija pažnju interneta, prati konzistentno nadograđivanje konceptualne premise brenda. Tako, iz revije u reviju, francuski brend postaje smeliji u svojim namerama, odlazi korak dalje u nastojanju da prikaže nešto „novo i drugačije“, čak i onda kada mislimo da smo sve već videli.
Foto: Spotlight Launchmetrics