Nakon što smo se lagano zagrejali u Kopenhagenu, zatim Berlinu, došao je trenutak da ozvaničimo početak modnih manifestacija koje godinama unazad nameću standarde kako modnih ideologija, tako i dominantih makeup lookova. Sve počinje u Njujorku, a prvi uvid u NYFW ovog puta prati senzacionalističa filozofija koja pak nije usmerene ka neočekivanim demonstracijama poput one na Coach reviji u septembru već svojevrsna revolucija zasnovane na inovativnim dizajnjma. U fokusu – Helmut Leng, Collina Strada – i Puma?
Helmut Lang was Do-ing
Iako se brojni analitičari još uvek pitaju da li je Peter Do bio dobar izbor kada je reč o kreativnoj direkciji modne kuće Helmut Lang, druga po redu kolekcija govori sama za sebe. Pitanje na koje Peter Do nastoji da da odgovor ovog puta jeste: „Protection or projection“? Plastičnije rečeno, njegova nova kolekcija suprotstavlja umetnost i praktičnost zalazeći u samu psihilogiju oblačenja istražujući na koji način lifestyle utiče na celokupnu modnu industriju. Pre same revije na društvenim mrežama predstavljen je uvid u filozofiju kolekcije koja postavlja problematiku odevanja kao imperativ savremenog društva
„The way we live determines the way we dress. The way we dress is the way we equip ourselves, is the way we protect ourselves.“
Simbolično, Peter Do je kreirao sopstveni celofan za uvijanje u vidu runway komada.
Collina Strada was mothering
Ako ste pomislili da Collina Strada ne može da nas iznenadi, dizajnerka Hillary Taymour je ponovo dokazala suprotno. Konceptualna vizija revije oslanja se na jačinu žena i moć koju majke zaista uživaju. Reklo bi smo da smo praktično zašli u Collina Strada teretanu u kojoj dominatnu ulogu imaju žene, a kolekcija nosi jasan naziv STRENGHT. Takođe, misija koju je Taymour imala jeste rušenje dosadašnjeg standarda ženskog tela koje je do sada bilo oblikovano muškim vizijama i uspostavljanje novih, realnijih izgleda.
Kolekcijom dominiraju živopisni dezeni, pretežno cvetni, a pistom se prošetala čak i beba koja je praktično „ukrala“ show. I ne, nije reč o robotu poput onog na Schiaparelli reviji.
Puma was – everything
Verovali ili ne – revija koja je izazvala najveći buzz na samom početku NYFW manifestacije je upravo bila Pumina, a Mostro era je zvanično ponovo stupila na scenu. Sportski gigant je nakratko pretvorio Park Avenue u sopstveni vanzemaljski prikaz koji je iznedrio neke od najboljih komada koje smo do sada imali priliku da vidimo u Puminom asortimanu. Revija je oživela kultnu Mostro siluetu patika, a pistom su prošetal brojna poznata lica modne industrije. Za šminku je bila zadužena genijalna Isamaya Ffrench, a Puma je upravo postala modna kuća u rangu sa luksuznim etiketama.
Foto: Instagram (@helmutlang, @puma), Launchmetrics/spotlight