PFW in a nutshell: Izgubljeni putevi Louisa Vuittona, Muglerova drama i konstantna Maisona Margiele
Protekli mesec mode bio je u znaku izvornih dizajnerskih kodova luksuznih modnih kuća i back to office stilske ideologije. U prevodu, kič je (nadamo se) otišao u zaborav, na scenu je stupio stil i nonšalantni glamur transparentnog izgleda. Prve dane Paris Fashion Week-a obeležile su četiri revije, jedna ideja i formalna ekstravagancija, dok je Balenciaga očekivano negodovala pravila i iznenadila nas venčanicama i bademantilima. Nastavljamo u istom smeru i polako privodimo kraju ne samo Nedelju mode u Parizu, nego celokupnu fashion month maniju. Nešto duža rekapitulacija Spring/Summer 24 sezone sledi u nastavku.
Izgubljeni putevi Louisa Vuittona
Virgil Abloh, a zatim i Pharrell Williams mušku liniju francuske modne kuće postavili su na sam vrh neobuzdane igrice dizajniranja i dobrog PR-a, dok se kreativni direktor ženske linije Nicolas Ghesquière sve vreme drži po strani. Haotični disbalans unutar kolekcija i neatraktivnost samih komada usmerili su Louis Vuitton u potpuno pogrešnom pravcu. Igra stilova, silueta i materijala reklo bi se da nije jača strana (ni ovog puta) dugogodišnjeg predvodnika brenda.
Muglerova dramatična senzualnost
Sudija je svirao kraj helankama sa geometrijskim igricama i neobuzdanoj komercijalizaciji jednog od najekstravagantnijih brendova današnjice. Thierry Mugler nosio je teatralnost sa sobom i na sebi, bio je istinski nadrealista nerazumljiv mediokritetskim analitičarima – sve ono što savremena modna kuća Mugler nije. Ili barem nije bila. Naime, Casey Cadwallader je konačno prepoznao moć arhivskih komada iz 1995. i na poslednjoj reviji predstavio svoju viziju istih. Mugler je ponovo postao predstava, dizajni dramatični, modeli senzualni.
Masion Margiela i standardno promišljena ekstravagantnost Johna Galliana
John Galliano od početka je bio takozvani good fit za ulogu kreativnog prednodnika modne kuće Maison Margiela. Njegova nezaustavljiva ekstravagantnost koja koketira sa komerijalnim načelima formira fuzijsku kolekciju koju bi pojedini opisali kao nedoslednu. Međutim, njegova doslednost ogleda se u želji modnih entuzijasta da po svaku cenu poseduju Maison Margiela komade, počevši od Tabi shoes analogije. Iako je ovaj nekonecionalan model obuće sedamdesetih godina kreirao Martin Margiela, za popularnost istih u sadašnjem trenutku odgovoran je niko drugo do John Galliano.
YSL ponovo posudio Toma Forda
Postoji misao da YSL nose namrštene žene sa stavom i nepogrešivim stilom. Još od samog osnivanja i dizajnerskog DNK Yvesa Saint Laurenta, luksuzni brend bio je simbol nepresušne formalnosti i oštrih silueta. Ipak, postavljanje Toma Forda na mesto kreativne direkcije YSL-a u istom trenutku kada nastoji da redefiniše dizajnerski identitet Guccija, označio je novi početak i uspostavljanje moderni(ji)h vizija kolekcija oba brenda. Seksi minimalizam i neustrašiva transparentnost dominirali su modnom scenom devedesetih i dvehiljaditih godina, da bi se fast forward to today ponovo vratili korenima modnog delanja.
Balmain stigao na žurku
Olivier Rousting pre samo deset dana obavestio je javnost o nemilom događaju i krađi kolekcije koju je modna kuća Balmain pripremala za Paris Fashion Week. Kao što smo predpostavljali, sve je na kraju ispalo kako treba, kolekija je (ponovo) realizovana i Balmain je ipak stigao na žurku, a Olivier je izgleda ozbiljno shvatio Mirandu Priestly i njenu doskočicu: Floral for Spring? Groundbreaking. Kolekcija je zasnovana na brojnim 3D floral motivima pretežno u vidu cveta ruže i reklo bi se prepoznatljivim siluetama modne kuće. Oliver od svojih početaka poštuje viziju Pierra Balmaina.
Chanelova letnja romansa
Chanelova romansa sa tvidom postala je večiti vizuelni nagoveštaj francuske nonšalantnosti. Ni ovog puta Virginie Viard nije odustupila od pravila, a ni ponudila izlaz iz vrtloga neatraktivnih kolekcija. Bilo kako bilo, Chanel je jedan od samo nekoliko brendova koji je zaista ponudio komade namenjene prolećnim, a japanke potvrđuju i letnjim danima. Ono što nas nikad ne izneveri kada je u pitanju jedan od revolucionarnih brendova ženske mode jeste jasno definisana silueta i prepoznatljivi krojevi Coco Chanel.
Alright, alright, Hermès in the wild
Hermès je takođe prošao test i ispunio zadatak kreirajući kolekciju pogodnu za sezonu proleće/leto 24. Francuski brend jedan je od predstavnika quite luxury pokreta dugi niz godina, međutim ovog puta smešten je u divljinu koja nastoji da spoji, kako Nadège Vanhee kaže, žensko prijateljstvo sa onim modnim. Nerazumljiva vizija, ali zaista odlični komadi. Spektar boja, reklo bi se, u potpunosti odgovara bojama za koje smo predvideli da će biti trend naredne sezone. Njihovi tonovi imaju i svoja lična imena – Rouge H za zagasito crnu i Opera Red za jarko crvenu.
Neformalna formalnost Matthewa M. Williamsa
Nova Givenchy kolekcija pripremila nas je pomamu formal weara kao nikada do sada. Odlazak u kancelariju nikada nije bio uzbudljiviji i modno inspirativniji, a za dozu neformalnosti u moru formalnih kreacija Matthewa M. Williamsa kažu da predstavlja savršen fit za večernji izlazak. Neizostavan detalj? Najlon čarape. Pretežno dokolenice.
Foto: Instagram, IMAX