Danas počinje Nedelja muške mode u Parizu, no pre nego što se uputimo ka francuskoj prestonici i iščekivanoj Louis Vuitton reviji, još na kratko ostajemo u Milanu. Tamošnja Nedelja muške mode samo što je okončana, pa i dalje traje sumirenje utisaka i rezimiranje glavnih tema. Jedna od njih nesumnjivo je i kolekcija za proleće/leto 2024. koju je predstavila Prada. Ipak, umesto da se prepričava dizajnerskom konceptu koji su Miuccia i Raf Simons osmislili za narednu sezonu, internet je odabrao da govori o scenografiji (mada, reklo bi se, iz pogrešnih razloga). Dok su modeli šetali, oko njih je sa plafona curela zelena tekućina – ono što se kasnije ispostavilo da je sintetička sluz.
Trik za postizanje viralnosti?
Za scenografsku postavku bio je zadužen holandski studio OMA / AMO, sa kojim je Prada ranije već sarađivala. Za potrebe ove revije, odabrali su sterlian, aluminijumski prostor, dok su „sluzni zidovi“ nastajali postepeno, kako se kolekcija odvijala. Sav iskorišćen materijal studio će poslati na reciklažu.
Kroz kolekciju koju su naslovili Fluid Form, Miuccia i Raf istražili su osnovne postulate arhitekture, te dualitet između čvrstih formi koje propagira ovaj vid umetnosti i pravila prirode koja se zasnivaju na njihovoj suprotnosti i slobodi pokreta. Tako su predstavljenim komadima ponudili drugačije shvatanje ljudskog tela. Kontarst između odabranih materijala i silueta predstavlja napuštanje arhitektonske prizme rigidnosti, te pomeranje ka fluidnim oblicima i prirodnim forma koje su u konstanoj promeni. Među njima je, naravno, i ljudsko tela. Sukob ove dve ideologije oslikan je i kroz scenografiju. Zelena sluz, koja u ovom sličaju otelotvoruje stalno preoblikovanje i dinamiku prirodnih sila, probija se kroz sterline aluminijumske fasade.
Stoga, bilo bi sasvim naivno – čak bezobrazno – pretpostaviti da je odabirom ovakavog vida scenografija, cilj bio dobiti koji lajk više. Slivanje zelene gumenaste tečnosti sa plafona prostorije ima sasvim jasnu funkciju u celokupnom konceptu koji su Miucca i Raf osmislili, te ne može biti još jedan marketinški trik za postizanje viralnosti – Prada (ni Prada) nikada nisu marili mnogo za to. Ako i jesu, za to im nisu potrebni ni roboti ni tečni zidovi; dovoljni su im komadi koje dizajniraju. Pogledajte samo šta se desilo sa low waist mini suknjama.
Foto: IMAXtree