Streetstyle is not dead, poručuje nam dizajner Rhuigi Villaseñor. Njegov brend Rhude, koji je osnovan 2015. godine, prkosi izumiranju trendova koji slave streetstyle kulturu. Dokaz tome je činjenica da je Rhuigi postao vrlo priznat u svetskim modnim krugovima, te da je njegova nova ready to wear kolekcija ostvarila pozitivne kritike u strogim modnim medijima.
Revija je održana u Italiji, na jezeru Como, a prezsntovana je RTW kolekcija koja nosi naziv “Still water runs deep”. Delimo naše utiske.
Rhude / spring summer ’25
Uprkos činjenici da se modni svet uveliko oprašta od streetstyle estetike, Rhuigi kaže – it’s here to stay. Varijacije popularnih koledžica, oversize trenerki, racing jakni i širokih pantalona prikazane su na improvizovanoj pisti od šljunka, a neizbežne bandane muškarci su prošetali u italijanskom stilu – oko vrata. Nonšalancija streetstyle estetike osvojila je srca kritičara uz komentare da upravo ovako izgleda effortlessly cool muškarac 21. veka. Kroz kolekciju se provlači i popularizacija bad boy estetike kao i čuvenih Starter kapa, koje su svojevremeno proslavili Fred Durst i Eminem.
Izbor lokacije vizuelno prkosi samim autfitima, te je ovaj kontrast vrlo promišljen. U prvim redovima sedeli su poštovaoci brenda, reperi i streetstyle ikone, a među njima našli su se i Romeo Beckham, kao i Evan Rock. Kreacije ovog dizajnera u svom video spotu „Monaco“ nosio je i Bad Bunny, a komade sa Rhude potpisom neretko bira i čuveni Jay – Z.
Sve ono za šta se Virgil Aboli borio i ostavio kroz svoj Off White i Louis Vuitton legacy živi i dalje, kroz prizmu talentovanih dizajnera. Jedan od njih je i Rhugi Villaseñor.
*Fun fact: Rhuigi je u karijeri ostvario i kolaboraciju sa highstreet gigantom kao što je Zara.
Fenomen streetstyle kulture
Streestyle kultura razvijala se kroz hip hop pravac krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina, u Njujorku. Sredinom devedesetih, tačnije 1994. godine, osnovan je i jedan od najpoznatijih streetstyle brendova – Supreme. Početkom dvehiljaditih većina repera imala je svoje modne brendove: Puff Daddy je osnovao Sean John, Jay Z Rocawear a Eve brend Fetish. Virgil, modni kameleon i gamechanger, startovao je svoj brend Off White 2013. godine. Gradio ga godinama, sve dok na modnim pistama Pariza, Njujorka i Milana nije zaživela streetstyle estetika. U jednom momentu je ovakav način odevanja bio potpuno verifikovan od modnih znalaca i kritičara, da bi smo poslednjih godinu dana svedočili povratku visoke mode i old school krojeva. Iako mnogi predviđaju kraj popularizaciji ove estetike – izvesni brendovi je se drže. Sve dok je kupaca – živeće i streetstyle. Ovaj pravac je svakako previše cool da bi se uopšte kategorisao kao mainstream.
Foto: Launchmetrics/spotlight, Instagram / @rhuigi