Nostalgija ~ osećaj koji garantuje prodaju
Kada profiti opadnu do vrtoglavih 13% prezentujući minus od 670 miliona evra, marketing tim kaže – nostalgija. Saint Laurent prezentovao je kampanju koja predstavlja omaž ikoničnoj C’est si bon reklami snimljenoj 1992. godine. No, iako smo svesni da kao modni entuzijasti neprestano očekujemo remake, arhivu i vintage komade, pojam nostalgije je isplativ i predstvalja zelenu zonu u marketinškoj industriji. U doba recesije, ekonomije koja ne podržava vrtoglave cene odevnih komada naših omiljenih brendova i nezdravog konzumerizma koji je najpre okrenut high-street granama, high-end etikete sve češće nastoje da igraju na sigurno. Psihologija kupovine je jasna – kada kupac shvati da je nešto već video i da određeni komad evocira vreme u koje želi da se vrati, javlja se osećaj nostalgije. Nostalgija je omaž vremenu ili dešavanjima koja su iza nas i čiji povratak priželjkujemo. Samim tim, ona ne predstavlja ništa u potpunosti novo.
Neretko čujemo da se ljudi plaše promena i neočekivanih novina, pa je tako nažalost i u modnoj industriji. Takozvana basic roba, koja je u neku ruku stub svakodnevnog odevanja mnogih, i odevni komadi koji bude osećaj nostalgije se najbolje prodaju. U sklopu ovih kategorija, kupci se nalaze sigurnoj zoni – prostoru gde gotovo i ne postoji šansa stilske greške.
Stoga, jasno je da ćemo u 2025. sve češće viđati marketinške strategije koje se služe nostalgijom. No, vratimo se na Vaccarella. Poznati dizajner servirao je omaž jednoj od najikoničnijih Saint Laurent kampanja. U nastavku otkrivamo i šta je čini toliko posebnom.
Povratak u Yvesove dekade
Prvu dozu nostalgije, u skorije vreme, od Saint Laurenta mogli smo videti na jednoj od najiščekivanijih revija godine – Leto 2025. Pomenutom kolekcijom Vaccarello je prezentovao omaž ličnom stilu osnivača etikete, u fokus stavljajući oštra odela, chic kravate i naočare nalik onima koje je upravo Yves favorizovao. Veliki publicitet ovoj reviji donela je i činjenica da je pistom hodala Bella Hadid. Manekenka se nakon višegodišnje pauze vratila u sam epicentar catwalk-a baš ovom revijom.
Kolekcija je ubrzo zaživela i među poznatim ličnostima, te smo imali priliku da vidimo i Hailey Bieber u pomenutim odevnim komadima.
Jedna od najboljih kolekcija godine, Vaccarellu je dala zeleno svetlo na polju nostalgije i nadu za boljim profitima koje Kering definitivno očekuje.
Saint Laurent C’est si bon kampanja
Saint Laurent C’est si bon kampanja nastala je 1992. godine. Crno-beli format, Saint Laurent odela, džez, ples i neobavezni chic bili su esencija i stub poznatog francuskog brenda. Ono što je zanimljivo je da je kampanja koju je Vaccarello servirao kao modnu, 1992. prezentovala reklamu za jedan od tada najpoznatijih parfema kuće. Ovoga puta, među džentlmenima koji zanosno igraju uz džez našla se Anja Rubik, Vaccarellova muza.
Ikonična kampanja mnoštvo godina kasnije dobila je svoj omaž. Stoga, ne sumnjamo da Anthony Vaccarello poseduje mnoštvo [ arhivskih ] džokera u rukavu.