

Make Givenchy great again.
Najiščekivanija revija na Nedelji mode u Parizu je svoje mesto uzela u sklopu jednog od komšiluka Grada svetsloti, koji poseduje značajnu poveznicu sa modnom kućom o kojoj govorimo. Sarah Burton, desna ruka Leeja McQueena i jedna od najcenjenijih dizajnerki u modnoj industriji, prezentovala je svoju debi kolekciju za Givenchy.
Pri prvom saopštenju da Sarah preuzima modno kormilo poznate francuske kuće, znali smo da nas očekuje nešto veličanstveno. Dizajnerka koja je činila DNK britanske etikete, sada na neki način sledi stope svog dugogodišnjeg saradnika, svojim modnim poglavljem u Givenchyju, koji je i Lee vodio krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih godina.
No, o kolekciji koju je prezentovala talentovana dizajnerka se već priča, a jedna od glavnih tematika kojom se ista vodila bila je – kako bi Givenchy iz pedesetih, koji je predstavljao srce i puls modne industrije, izgledao danas?




Šta je Givenchy bio, a šta je sada?
Vraćamo se na početak pedesetih, kada je moda počela da cveta nakon dugog perioda nemira i straha koji je vladao svetom. Hubert de Givenchy je 1952. godine, osnovao brend koji nosi njegovo prezime, ubrzo postavši jedan od najuticajnijih dizajnera ovog doba. Njegova dugovečna muza bla je Audrey Hepburn, za koju je napravio i parfem koji je tada isključivo ona nosila a danas ga favorizuje ceo svet – L‘Interdit. Već 1953. Hubert je kreirao njene odevne kombinacije za film Sabrina.
Visoka moda, dugačke rukavice, balske haljine, favorizacija monohromatskih odevnih kombinacija i oštrih silueta bili su samo jedan deo Hubertovog pečata koji je izgradio Givenchy. Hubert je verovao da haljina treba da prati liniju ženskog tela. I da joj mora parirati u svakom smislu, pre nego da se dama koja je nosi njoj prilagođava. Jedna od prvih asocijacija na poznatu modnu kuću svakako je Haute Couture. Ali je jasno da je brend do skoro bio daleko od ovog statusa.
Givenchy definitivno nije dostizao svoj pun potencijal prethodnih godina. Pogotovo tokom kreativnog vođstva Matthewa Williamsa – koji osim Shark čizama nije napravio nikakav pomak u asortimanu poznatog brenda. Sada, vođstvo preuzima Sarah Burton. Dizajnerka koja je svoju prvu kolekciju shvatila i više nego ozbiljno. Vraćajući nas upravo u 1952. i debi kolekciju Huberta de Givenchyja, Sarah je oživela poznati brend.


Sarah Burton i Givenchy • Novo poglavlje
Od balskih do rupičastih haljina, rečenica je kojom najbolje možemo opisati kolekciju poznate dizajnerke. Sarah nas je vratila na početke modne kuće. Sneak peek njenog stvaralaštva u modnoj kući mogli smo da vidimo na dodeli Oskara, gde je njenu kreaciju ponela Elle Fanning. Odevni komadi u žutoj boji su bili predvidivi nakon odela koje je na pomenutoj manifestaciji poneo Timothée Chalamet.


Dok su modni entuzijasti, koje je svega nekoliko metara delilo od najiščekivanijih kreacija sezone, mudro pratili svaki kroj, internet je brujao već o prvoj kreaciji – rupičastom kombinezonu sa Givenchy natpisom. Varijacija na temu rupičastih haljina, bilo je mnogo. Sarah je prezentovala one dugačke, sa puff detaljima i naravno sa cone bra siluetama koje su ih isticale. Givenchy žena je odvažna, samouverena i ispred svog vremena. A to je Sarah dočara baš onako kako smo očekivali.
Ombre kaput i odela su uzeli primat, isticajući se kao jedni od najpoželjnijih komada u kolekciji. Siva sako-haljina koja je naopako kreirana, privukla je pažnju našeg modnog radara. Mantili i pretežno široke haljine opuštenih silueta osvojili su pistu.


Koža, tehnika krojenja koja u fokus stavlja predimenzionirane siluete koje nas zaljubljuju u apsolutno svaki komad, i sinergija modernosti i tradicije kuće – obeležili su povratak Sare Burton. Obeležili su povratak Givenchyja.
S tim u vezi, završnu misao možemo krunisati uzrečicom manekenke godine, Alexe Consani – Givenchy je bio mega.

Foto: Launchmetrics/Spotlight