

Da li smo svesni da tekstilna industrija predstavlja drugog najvećeg zagađivača na svetu? Da li smo se ikada zapitali koliko miliona životinja strada, na godišnjem nivou, zbog naše potrebe za odevnim komadima sačinjenim od kože? Odgovor na ova pitanja je, u slučaju mnogih, vrlo verovatno – ne. Kada govorimo o održivoj modi, koja ne šteti zemaljskoj kugli, i predstavlja jednu od najpopularnijih grana poslovanja, gotovo je nemoguće ne pomenuti Stellu McCartney.
Poznata dizajnerka je praktikovala princip održive mode i pre nego što je ista postala toliko popularna. Prilikom kreiranja svojih odevnih komada i aksesaora, Stella nastoji da koristi stopostotno veganske materijale, negujući održiv princip poslovanja. Baš tako, potpuno veganski – uključujući i lepak koji je korišćen za spajanje pojedinih delova – nastala je i nova Ryder torba, koja je prezentovana u kampanji za leto 2025.
Kroz svoje kolekcije, Stella nas je podsećala na globalno zagrevanje, ali i otpad koji tekstilna industrija nosi sa sobom. Ovoga puta se u fokusu nove kampanje nalaze ptice – pod parolom Save What You Love.
Save What You Love • Stella McCartney
Odevne komade iz kolekcije za leto 2025 Stella McCartney je prezentovala u kampnji pod nazivom Save What You Love. Poznata dizajnerka iz sezone u sezonu očarava svojim znanjima ali i humanitarnim akcijama koje u fokus stavljaju očuvanje zemaljske kugle. Stella nas je podsetila da na godišnjem nivou, zbog velike potražnje kože, strada jedna milijarda životinja – u koje ubrajamo i ptice. Perjane jakne i odevni komadi, mogu se činiti lepim spolja. A da li je proces kreiranja istih zaista toliko lep kao i finalni produkt? Kao zvezde kampanje istakle su se obožavane ambasadorke brenda – glumice Eva Mendes i Myha’la i muzičarka Raye. Svaka od njih je bila odevena u komade iz nove kolekcije, poentirajući na aksesoare koji su nastali u sklopu iste. Celokupna kampanja je vođena naracijom pisca Jonathana Franzena, koji je oduvek bio znan po svojoj fascinaciji usmerenoj ka pticama.
Britanska dizajnerka nas je još jednom podsetila da modna industrija može biti lepa spolja i iznutra. I da svaki njen proces može biti potpuno veganski ukoliko to poželimo.