Barbie kampanja Sofije Milošević ekskluzivno za Journal: „Želim da se svaka žena oseća kao Barbika u mojim haljinama“
Kada bismo rekli da je film Barbie najiščekivaniji ove godine, potcenili bismo euforiju koja se širi celim svetom u susret (pret)premijeri 19, odnosno 21. jula. Sa dolaskom ovog ostvarenja u bioskope, odjednom svi žele da se nađu u tom ružičastom svetu. Sofija Milošević, uspešna srpska manekenka i osnivačica brenda Sofi Milo, godinama unazad nosi komade u različitim nijansama roze boje kao svoj zaštitni znak. Haljine koje dizajnira takođe predstavljaju savršen „kostim“ za sve koji žele da se, barem na kratko, osete kao Barbie.
Sa Sofijom smo razgovarali o novoj kampanji i budućim kolekcijama, a ekskluzivno donosimo i editorijal inspirisan čuvenim lutkama.
Na osnovu ovoga što smo mogli da vidimo na snimanju, kampanja izgleda sjajno. Kako se ti osećaš?
Iskreno, preumorna sam, ali sam toliko srećna zbog ovog projekta. Spremamo ga već dva-tri meseca, iako se meni čini da traje mnogo duže. Nismo znali da li će se desiti i toliko smo srećni što se sve realizovalo.
Kako je uopšte došlo do ove saradnje?
Oni su nas kontaktirali i ne mogu ni da objasnim koliko je meni to značilo jer definitivno svi vezuju Barbie za moje haljine. I ja sam rasla sa Barbikama, ujak mi je stalno donosio lutkice i imala sam ih bezbroj. Čak se sećam te jedne posebne, imala je slične oči kao ja pa sam bila ubeđena da je ta Barbika napravljena po mom liku (smeh). Zato, kada sam dobila poziv za ovu kampanju, to je bilo ostvarenje dečijeg sna. Toliko sam srećna i ponosna u isto vreme, jer kod mene dosta mladih devojaka kupuje haljine za maturu i posebne prilike, i one u tim trenucima žele da izgledaju kao Barbika, posebno i primećeno. Zato mislim da je jako lepo što su se ova dva brenda spojila, pogotovo na našim prostorima, i mislim da će biti sjajna saradnja – i prelepe slike i još zanimljiviji događaj koji nam sledi.
Kažeš da tvoj brend mnoge asocira na Barbie estetiku. Da li ti je podsvesno ta ideja već bila u glavi kada si osnivala brend?
Živela sam u Americi skoro deset godina i navikla sam da tamo možeš da budeš šta god poželiš. Oni su generalno potrošačko društvo i, šta god zamisliš, možeš da nađeš. Onda sam došla u Beograd posle dugog vremenskog perioda i bila mi je potrebna haljina za jednu proslavu. Tada sam pomislila – gde to da uzmem, toga nema. Zato mi je bilo jako bitno da napravim nešto što sam smatrala da na našem tržištu ne postoji. Na primer, kod svih devojčica, mala i velika matura i traženje haljine sa mamom je nešto posebno. Zato sam želela da one imaju celokupni experience – da mogu da dođu u atelje, da se tu osećaju lepo i posebno, da probaju haljine i da im taj dan bude poseban u svakom smislu, a da to ne bude tek neka haljina koje su poručile. Isto tako, imamo haljine koje su za ozbiljnije događaje, koje su u istom “stilu”, samo su za neku stariju publiku. Plašila sam se kako će žene da odreaguju jer ima šljokica i dosta jakih boja. Međutim, ispostavilo se da žene baš to traže.
Kod mene je uvek osnovna ideja bila da se žena koja dođe oseća kao princeza ili kao Barbika, da se oseća posebnom jer verujem da svaka i nosi nešto posebno u sebi. Sve što se sada desilo samo se nadovezalo na tu priču koja je meni otpočetka bila važna.
Kada si radila na poslednjoj kolekciji, da li si već znala da će se desiti ova saradnja, pa da li je to bila inspiracija?
Mi o tome pričamo dosta dugo, ali mislim da je bilo podsvesno. Otkada je izašla prva najava za film, sve u vezi sa njim mi se činilo genijalnim, pritom obožavam i Margot Robbie i Ryana Goslinga. Taj trend je sada svuda oko nas i drugi brendovi su to ispratili – baš za ovo snimanje sam uzela Saint Laurent naočare u obliku srca. Svi su se, dakle, oslanjali na tu Barbie estetiku i izbacili nešto u roze boji, ceo Instagram mi je preplavljen (smeh). Tako da, verovatno je na podsvesnom nivou uticalo i na mene. I sama sam plavuša, pa mi roze boja dobro stoji, i zato volim da je potenciram u svakoj kolekciji – to je nekako zaštitni znak.
Da li je distributer imao neke posebne zahteve za ovu kampanju?
Nisu, i toliko sam zahvalna što su nam dali potpunu slobodu. Napravila sam i neke komade koji će biti prvi put prikazani na premijeri filma. Gošće će nositi te haljine, a sve će, naravno, biti u roze boji.
Da li bi želela da u budućnosti ostvariš sličnu saradnju sa određenim brendom?
Moja ambicija je okrenuta više ka tome da otvorimo radnje u drugim zemljama i onda, u skladu sa time, da radim sa ženama iz tih zemalja. Mislim da će to biti jako zanimljivo – generalno, volim da radim sa ženama, i druge žene me inspirišu. I kao osoba i kao neko ko ima svoj brend, crpim inspiraciju iz onoga što druge žene rade i njihovih životnih priča. Zato će biti zanimljivo kada odemo u neke zemlje koje su meni bliske, i kada budem radila sa uspešnim, ostvarenim ženama sa tog podneblja.
Da li u procesu kreiranja razmišljaš o ženama na kojima bi volela da vidiš svoje haljine?
Možda će zvučati smešno, ali kada sam se porodila, imala sam višak kilograma, posebno u predelu stomaka, jer su trudnoće bile bliske. Tada sam počela sam da razmišljam kako se oseća neka devojka kojoj se ne sviđa njen stomak i ne želi da ga prikaže ili, neka devojka koja ima jače noge ili ruke. Zato volim da pričam i sa drugim ženama i slušam šta one kažu, posebno one koje rade u mom ateljeu. Desi se da predložimo neki model, pa one kažu da je to previše kratko, ili da otkriva, pokriva. Volim njih da osluškujem, i da ih pratim više nego što pratim neke trendove. Mnogi kažu da pravim haljine samo za sebe, ali kada bi to bila istina, one bi izgledale sasvim drugačije. Često budem u ateljeu kada devojke dođu i tako vidim šta im smeta, šta žele da pokriju. Želim da pravim haljine u kojima svaka žena može da se pronađe, ali i nešto u čemu će se osećati udobno. Jer, na kraju dana, koliko god da je lepa haljina, treba da izađeš negde i da budeš satima u njoj i zato mi je bitno da se neko oseća komforno.
Kažeš da se to promenilo kada si postala majka. Na koje se još načine se tvoj pristup promenio tada?
Imala sam momente da sam pravila haljine sa dubljim izrazom koje ističu dekolte. Onda sam krenula da dojim, i tada sam rekla – ovo ne može (smeh). Ima, naravno, i dalje haljina koje treba da nosiš bez brusa. Ali, neke devojke vole da nose brus jer se osećaju bolje, dok neke žele da nose push up jer žele da imaju veće grudi. Neka devojka želi da istakne svoje grudi, druga ne, tako da mnogo više vodim računa o tome. Uvek mi je prvo na umu komfor, a onda sve ostalo.
Osim komfora, koje su ostale stvari na koje obraćaš pažnju kada donosiš odluke? Na primer, kada je estetika u pitanju?
Ima šljokica, ali volim da haljine budu jednostavne i ne volim previše detalja. Volim naglašena ramena i mislim da devojka, bez obzira na građu, kada ima naramenice – bolje izgleda. Svako ko dođe u atelje može da primeti i da pozadi uvek stavim ružu, jer sam želela da devojke koje se ne osećaju prijatno, mogu da naglase taj deo tela.
Da li osećaš da si uspela o onome što si zamislila kada si osnivala brend?
Imala sam veliku bojazan kada sam počinjala i plašila sam se kako će ljudi da reaguju. Međutim, odaziv koji dobijam od svih koji dolaze u atelje zaista nisam očekivala. Toliko ljudi dođe, pošalju poruku podrške, nosi moje haljine i kupuje više modela, i to mi daje vetar u leđa. Čak i kada sumnjam da li je dobro, da li može bolje – a uvek može bolje i ja se trudim da bude – podrška koju dobijam mi puno znači.
Kakvi su planovi za naredne kolekcije?
Ne želim puno da otkrivam, ali ideja mi je da napravim neku vrstu podlinije haljina sa shapewearom. To bi bile haljine koje mogu da se nose i u toku dana i uveče, kada ne znaš šta da obučeš, da znaš da ti ona dobro stoji i da možeš da je nosiš na patike, na sako, na proslavu, na posao… To će biti nešto skroz drugačije, a izlazi početkom septembra i na tome uveliko radimo. Takođe, izabacujemo novu kolekciju haljina, u kojoj ću se malo više posvetiti crnoj boji. Izbegavala sam je, ali sada – s obzirom na to da dolazi jesen – okreneću se tim tamnijim nijansama.
Da li to znači da se i tvoj stil promenio?
Kako sam starija, moj stil se menja. Sada kada sam mama dvoje dece, želim da imam i neku ozbiljniju haljinu. Uvek krećem od sebe, pa razmišljam šta jednoj devojci treba u ormanu. Nije slučajno da svi govore koliko je važna ta “mala crna haljina”. Zato bih volela da imam i te haljine koje možeš bilo kada da nosiš, ali i haljine za posebne prilike, kada želiš da budeš primećena. Imam utisak da, barem ja, kada se ne osećam lepo, a idem negde, ne želim da me niko gleda i želim da se utopim. A imaš momente kad se osećaš najlepše na svetu i želiš da te svi gledaju. Zato želim da kreiram komade za obe situacije.
Da li možeš da otkriješ koju haljinu ćeš nositi na premijeri filma?
Nisam još uvek odlučila, pa šta god da ti kažem, slagala bih te, a neću da te lažem (smeh).
Margot je rekreirala autfite različitih Barbie lutkica, pa da li bi i ti išla u tom smeru?
Da, videla sam i razmišljala sam o nekoj vrsti odela, ne znam da li će to biti suknja i sako ili nešto slično, ali biće sigurno u Barbie vajbu. Ne znam šta može da se desi, biraću između četiri promene.
Ali biće Sofi Milo kreacija?
Da!
Foto: Mina Dishlenkovich
Šminka: Milica Lukaja
Frizura: Dimitrije Vokić