Nakon što su brojne analize prakfično potvrdile da je Supreme ozvaničio kraj vladavine na streetwear sceni, izgleda da je američki brend odlučio da nakratko promeni strategiju. Supreme je imao prilično lošu godinu (godine?), a samim tim i gubitak od čak 38,4 miliona dolara – i sve to zbog prevelike dostupnosti? Upravo tako. Američki brend predstavlja sam početak hypebeast supkulture, a njegova popularizacija oslanja se upravo na limitirane serije i nedostižnost koja je uslovila sate i sate čekanje ispred prodavnice u trenutku lansiranja novih kolekcija.
Međutim, 2020. Supreme je kupila kompancija VF Corporation, matična kuća Vansa i Timberlanda, a Wall Street Journal izneo je detaljnu analizu u kojoj se navodi da je upravo nova vlasnička struktura doprinela smanjenoj ekskluzivnosti na kojoj je izgrađen celokupan hajp s obzirom da Supreme sada nudi značajno više komada duskeva, majica i ostalih komada. Od trenutka akvizicije, takođe je otvoreno i više prodavnica, što nije bila pređašnja praksa.
A, šta najnovije marketinške igrice nalažu?
Još kolaboracija, naravno. Iako je potražnja za istim jednako oslabila, američki brend se izgleda nada najboljem. Supreme x Maison Margiela – kolaboracija o kojoj se spekulisalo mesecima unazad je konačno lansirana.
Supreme vs Corteiz
Ne tako davno postavili smo tezu da je Supreme predao štafetu britanskom brendu Corteiz s obzirom na to da je manična potraga za njihovim limitiranim kolekcijama neodoljivo podsećala upravo na slavne dane kada je pristupačnost bila nezamisliv pojam za Supreme. U korist naših pretpostavki dočekala nas je vest o saradnji ova dva brenda koja je, reklo bi se, bila uslovljen upravo gorepomenutim analizama te je američki brend odlučio da svoj status učvrsti kreiranjem limitirane kolekcije koja neće biti deo njihove već strategije Corteiza.
Best of both worlds: Supreme x Maison Margiela
Shodno tome, Supreme se nije zaustavio na streetwear kategoriji nego je lukavo zakoračio u svet visoke mode. John Galliano je najzvučnije ime industrije u ovom trenutku s obzirom na to da je predstavio nezaboravni dramaturški prikaz na haute couture reviji u Parizu, a Supreme je promišljeno iskoristio hajp oko brenda Masion Margiela i lansirao kolekciju u saradnji sa isturenim odeljenjem MM6 iza kojeg stoji još uvek publici nepoznat dizajnerski tim.
Istina je da ni Supreme ni Maison Margiela nisu najavili kolaboraciju već se vest prvobitno pojavila na insajderskom Instagram profilu, ali ono što nam praksa potvrđuje jeste da su se upravo ovakvi mehanizmi najavljivanja saradnji ispostavili najučinkovitijim kreirajući dovoljno veliki buzz oko budućih kolekcija.
Bilo kako bilo, linija je konačno tu i jasno je da je reč o širokom asortimanu koji uključuje komade sa prepoznatljivim motivima oba brenda. Da li će ova kolaboracija pomoći američkom brendu da se izbori sa nezavidnim položajem u kojem se nalazi – ostaje da saznamo u narednom periodu.
Foto: Instagram (@supremenewyork)