Alessandro Michele prezentovao debitantsku reviju za Valentino a mi se pitamo – da li će se komadi prodavati?
Alessandro Michele prezentovao debitantsku reviju za Valentino a mi se pitamo – da li će se komadi prodavati?

Alessandro Michele prezentovao debitantsku reviju za Valentino a mi se pitamo – da li će se komadi prodavati?

Nedelje mode širom sveta, za neke predstavile su završno poglavlje, dok su drugi ispisali svoj modni predgovor i prva poglavlja. Italijanska dizajnerka Alberta Ferretti napustila je mesto kreativne direktorke etikete koja nosi njeno puno ime i prezime, nakon prezentovanja na ovogodišnjoj Milanskoj nedelji mode. S druge strane, chapter no.1 u Valentinu ispisuje Alessandro Michele, servirajući svoju (isčekivanu) kolekciju za Proleće/Leto 2025.

Svoj predgovor, Alessandro ispisao je kolekcijom koju krasi čak 171 kreacija i lansiranje van sezonskog kalendara, nešto ranije ove godine. Alessandro svojim novim početkom želeo je publici da prezentuje take Garavanijevih krojeva iz ‘68, ali je publika iste prepoznala kao novu eru Guccija sa etiketom kuće iz geografske štikle. Sagledavši celokupnu situaciju u modnom etru, koja na prvu poziciju trenutno stavlja Sabata i njegovu prizmu u Gucciju koja se primarno fokusira na svakodnevni stil, povišene profite i potpunu kontru od Alessandrove ere, renesansni Italijan ovaj switch ne podnosi baš najbolje.

Odgovor svemu što su mu modni kritičari i publika naneli na grbaču, bila je upravo revija za Proleće/Leto 2025, a zašto je ista toliko posebna donosimo u nastavku.

VALENTINO SS25
VALENTINO SS25
VALENTINO SS25

Alessandrov napušteni modni tavan


Kolekcija koja nosi ime Pavillon des Foiles, očarala je kako svojim odevnim kombinacijama tako i samom pistom. Naime, sam ambijent u kom se održala kolekcija, nemo oslikavao je komade koji su krasili revijski podium. Atmosfera aludirala je na napušteni, pretežno mračni, tavan koji su obasjavale lampe iz sedamdesetih godina. Sedišta na kojima su sedele zvanice bila su obložena belim čaršavima, kojima najčešće pokrivamo komade koji nam više nisu potrebni. Revijski podijum činila su smrskana ogledala, a muzika poentriala je da u svemu što radimo treba da tragamo za komponentom užitka uz stihove – Joy, we must find.

Jedan od najavnih reels-ova za kolekciju prezentovao je pijanistu koji svira prateći note iz zbirke Pavillon des Foiles, a njegove note se manifestuju u zvuk lomljenja stakla i haosa.

Ne zaboravite, iza poteza gotovo svakog umetnika, bio on ili ona pevač/ica, slikar/ka, dizajner/ka, krije se neko skriveno značenje. Ništa nije slučajno, a poveznice kreiraju priču čiji krojevi pišu istoriju. Te se tako pitamo – da li je uz pesmu koja traga za užitkom, Alessandro sebe želeo da podstakne i isti potraži u Valentinu, u kom nakon gotovo svakog njegovog poteza potrošači vide Gucci? Da li on traga za užitkom, ili pak mi? Da li pijanista čiji svaki pokret kreira zvuk lomljenja stakla predstavlja Alessandrovo nezadovoljstvo svojim novim putem? Da li on tako vidi svoj Valentino? Ili pak svojim stvaralaštvom, koje čini autentični pečat, u ušima potrošača kreira zvuk lomljenja Valentina na kog smo navikli?

Zapravo, Alessandro se zapitao šta je to zapravo lepota? i odlučio da polomi sva ogledala koja je prezentuju.

Nušićeva Gospođa ministarka nosi Valentino


Nova kolekcija bila je nastavak sage koju je Alessandro prezentovao kao svoju prvu kolekciju za Valentino. Tadašnja inspiracija bili su Garavanijevi krojevi iz ‘68, a isti u viziji za Proleće/Leto 2025 i dalje postoje. Slika koju je Alessandro ugravirao u našu memoriju definitivno je odeća koju je nosila ta imućna tekta iz sedamdesetih čiji smo stil oduvek želeli da iskopiramo. Na porodičnim ručkovima ona je bila crna ovca, niko je nije razumeo, ali je oduvek bila stilska inspiracija svima oko sebe.

Njena modna ekipa sastojala se od muškaraca koji preferiraju bisere i aristokratskog staleža sa glamuroznim šeširima. Nosila je bele čipkane rukavice, a sadašnji street style koji vidi na ulicama za nju ne predstavlja modu. Na tavanu joj prašinu skupljaju glamurozne bunde, mnoštvo nakita i toaleta sa tufnama, koju čuva za neko bolje sutra. A iako su decenije prošle od njenih sedamdesetih, ona ih ne ostavlja iza sebe.

Ovo je žena koja nosi Alessandrov Valentino. Ona ima stav, preferira kvalitet i osećaj nostalgije. Njeno vreme joj je najbolje, a ona za sve nas predstavlja hodajuću renesansu. Baš taj stari glamur sedamdesetih Alessandro poentirao je novom kolekcijom, a da li žena koja živi novi Valentino postoji u 21. veku?

VALENTINO SS25
VALENTINO SS25
VALENTINO SS25
VALENTINO SS25
VALENTINO SS25
VALENTINO SS25

Šeširi sa liste želja


Pored odevnih komada koji su definitivno ostavili utisak, u fokusu našli su se i aksesoari, koje Alessandro definitivno najbolje kreira. Glomazni šeširi ukrašeni upečatljivim perijem, biseri, čipkane čarape, marame…sve je bilo epohalno i fantastično. Nova kolekcija istinski predstavila je modnu vremensku kapsulu, koja nas je na trenutak sačuvala od širokih trenerki koje danas nazivamo modom.

Karneri, neočekivane kombinacije boja, lagani materijali i po neka statement bunda, prezentovali su novu eru Valentina, daleko drugačiju od pink opsesije koju je gajio Piccioli.

VALENTINO SS25
VALENTINO SS25

Šta prognoziraju brojke?


Kolekcija je definitivno ostavila utisak, kako svojim krojevima, set-om, novom erom koju prognozira ali i zvanicama iz prvog reda. Alessandro sa sobom poveo je svoj Gucci klan, stavljajući Harrya Stylesa i Jareda Letta u sam epicentar dešavanja.

Međutim, iako je Alessandrov Valentino drugačiji, epohalan i nostalgičan, glavno pitanje je – da li će se prodavati? Da li i dalje postoje ljudi koji favorizuju ormare iz sedamdesetih? Hoće li ovo biti nova grana boho talasa – ona sa nostalgičnim twist-om? Saznaćemo uskoro.

VALENTINO SS25

Foto: Launchmetrics/spotlight / Instagram / @maisonvalentino /

Učitati još
Zatvori