Modne igre prestola ne prestaju. Ne tako davno, još jedna u nizu značajnih promena unutar neiscrpne industrije dogodila se u redovima italijanske luksuzne modne kuće Blumarine. Idealni prikaz dvehiljaditih i minimalističke estetike, ali ne one na koju ste navikli već su se minimalizmu prisvajale mini suknje, haljine kao i oskudnost korišćenja materijala prilikom kreiranja drugih komada. Baš onako kako je Paris Hilton zamišljala y2k pokret. Nakon što je hypebeast počeo da gubi na značaju, a Balenciaga izgublia titulu najoželjnije etikete, brendovi poput Miu Miu zaposeli su scenu. Među njima se bespogovorno našao i Blumarine koji je omogućio grandiozan povratak butterfly topovima i mikro suknjama. Za to bio je zadužen niko drugo do Nicola Brognano koji je nakon četiri godine napustio italijansku modnu kuću.
Razlog njegovog odlaska još uvek je nepoznat, a situacija nije u potpunosti jasna. Kada je Alessandro Michele napustio Gucci bilo je jasno da Kering želeo promenu maksimalističke estetike i sprovođenja ponovne Tom Ford ere, ali Nicola Brognano je, čini se, radio dobar posao kada je reč o nametanju novih modnih ideologija, te nam se odluka Marca Marchija ne čini dovoljno promišljena. Ipak, novi kreativni direktor je stupio na poziciju. Walter Chiapponi je upravo započeo svoju eru u modnoj kući Blumarine, a šta sve znamo o njemu?
Ko je Walter Chiapponi?
Walter Chiapponi pre samo nekoliko meseci napustio modnu kuću Tod’s u kojoj je bio zadužen i za mušku i za žensku liniju. Njegov zadatak bio je usmeren ka implementiranju savremenijih ideologija u prepoznatljivu eleganciju i klasični izraz italijanskog brenda. Ipak, Blumarine uveliko uživa status modernog brenda koji bespogovorno kreira trendove savremene mode i godinama unazad se referiše na filozofiju kreiranja kolekcija iz devedesetih i početka dvehiljaditih, te nije najjasnije koja bi ovog puta bila njegova uloga. Walter Chiapponi ima prilično zavidnu karijeru, a radio je i za Bottega Venetu, Miu Miu i Gucci. Naslućujemo da će njegovo znanje usmeriti Blumarine u pravcu formal weara koji sigurnim koracima postaje jedan od najaktuelnijih pravaca.
Miu Miu je proglašen za najpoželjniji brend u protekloj godini, a dobro je poznato da mlađa beba Miuccie Prade idealno balansira između Pradine formalnosti i tinejdžerskog duha kratkih formi. Da li se Blumarie kreće u ovom pravcu i da li ćemo uskoro imati priliku da vidimo nešto ozbiljnije komade italijanskog brenda – saznaćemo u februaru 2024. jer će Walter Chiapponi na Nedelji mode u Milanu predstaviti svoju prvu kolekciju.
Foto: Instagram (@blumarine, @walterchiapponi)