Premda smo već uveliko zašli u kasno leto i naše misli odlaze u smeru jesenjih trendova, u ovom modnom poglavlju odlučili smo da napravimo kraći osvrt na jednu letnju kolekciju koja je izazvala najintenzivnije utiske. U pitanju je Wild Leda, capsule kolekcija nastala u kreativnom spoju zanosnog grčkog mita i divljeg DNA čuvene italijanske modne kuće Roberto Cavalli.
Grčki mit kao inspiracija za kolekciju
Grčki mitovi bili su oduvek polazna tačka za mnoge umetničke interpretacije. Počevši od renesanse, kada dolazi do intenzivnog interesovanja za klasične vrednosti, zatim manirizma i baroka, pa sve do postimpresionizma, prikaz Lede i labuda javljao se nebrojeno puta. Objedinivši motive nadmoći, žudnje i zavođenja, ovaj mit izaziva pomešane emocije, ali zasigurno nikoga ne ostavlja ravnodušnim. U fokus je stavljena kraljica Sparte i žena kralja Tindereja, Leda, koja svojom neviđenom lepotom privlači vrhovnog boga. I tako Zevs, vešt u obmani, dolazi na ideju da postane prelepi labud, ne bi li osvojio predmet svoje velike žudnje. Uzevši novo obličje on uspeva da obljubi Ledu u snu, a iz perfidnog čina nastaju Helena (Trojanska) i Polideuk.
Iz čega se sastoji kolekcija?
Preuzevši kreativno vođstvo u modnoj kući Cavalli krajem 2020. godine, Fausto Puglisi uneo je dugoočekivanu svežinu, zahvaljujući kojoj se ona polako, ali sigurno vraća na staze stare slave. Modni aristokrata savršeno je sjedinio sopstvenu viziju zavodljive i slobodne žene uz divlju eleganciju Roberta Cavalli-ja – sledstveno tome stvorivši novo i dinamičnije poglavlje italijanskog glamura.
Wild Leda nastala je na osnovu čuvenog jeansa Roberta Cavallija iz 1994. godine, čiji je prednji deo bio ukrašen upravo junacima iz ovog mita. Puglisi je dodatno usavršio celu priču, te su se u ovoj kolekciji našli različiti elementi, počevši od haljina, cipela i torbi, pa sve do seta tanjira i jastuka. Očaravajući prikazi Lede koji podsećaju na firentinsku školu slikanja iz doba Mikelanđela, zadovoljili su sve naše estetske kriterijume i servirali kolekcionarske komade – zbog kojih sastavljamo jednu ozbiljno dužu wishlist-u.