U prvim danima oktobra u okviru Nedelje mode u Parizu videli smo uplakanu Naomi Campbell, servriana nam je kombinacija mladi i bademantila, a lokalno je zaista zaigralo prošetalo svetski. And we could not help but wonder šta še dešava sa y2k filozofijom i da li su septembar i oktobar meseci kada i hypebest dobija primese couture? Odgovor tražimo u kreacijama Kate Barthon, Area i Undercover koji su y2k ideologiju lansirali pravo u [sf]eru Haute couture koji u moru recikliranh ideja ovog puta kombinuju eleganciju i ekstravaganciju, futurizam i paradigmu.
[Hype]beast + [Haute] couture =
U N D E R CO V E R.
Ne osvrćući se oko sebe i ne tražeći inspiraciju kod kolega Jun Takahashi jedan je od onih individualaca koji modu oseća, sagledava i prezentuju na samo sebi svojstven način. Revijom u Parizu ovog puta otišao je nekoliko desetina koraka ispred svih spajajući forme i krojeve, umetnost i tehnologiju. Nosive terarijumske haljine odraz su kreativnog uma ovog modnog genijalca koji je svoju emociju i strahove utkao u niti tila, krila leptira i latice ruža koje su svetleći prošetale pistom. Pored terarijumskih haljina u fokusu njegove prezentacije bila je umetnost u formi nosive mode praćene savršenim krojevima žoržeta, monohromatskim modelima i aplikacijama inspirisanim delima nemačkog slikara Neo Rauch.
Da moda zaista pomera granice i da je ona savremeni odraz umetnosti 21-og veka slučaj je upravo Jun Takahash i njegovog Undercover.
K A T E B A R T O N.
Viktorijin anđeo i hypebeast podton? Not in a million years. Journal kaže da, i to u 2023. godini i u ateljeu američke dizajnerke Kate Barton. Premda sredom uglavom gledamo u budućnost ovog puta se vraćamo korak unazad, odnosno tačno dve nedelje ranije gde je u okviru NYFW svoju S/S 2024 kolekciju predstavila američka vizionakra koja je za kratko vreme ponela titulu žene koja redefiniše eveningwear. Istraživanje oblika i formi, fokus na tehnologiju, ali i održivost omogućavaju Barton da stvori haljine i modele za prave y2k princeze. Ova Cinde[-fucking-]rela koriteći inovativnu tehnologiju uspela je da uspostavi novi metod krojenja koji pojmu autentičnost daje novi smisao, omogućavajući kreiranje 3D oblika koji za rezultat imaju zero waste policy ali i vizuelno potpuno nerealistične modele.
Zbog toga Kate Barton smatramo pionirom novog talasa svečenog odevanja, ali i revolucionarkom u domenu implementacije tehnologije u svrhu modne kreativnosti i dizajna.
A R E A.
It has all started with fur and bones.. Za sve kojima je predstava u Parizu bila dosadna, o Area spektaklu u Njujorku još uvek se priča. Barem pričamo mi kojima ideja, impelmentacija iste, umetnička vizija i suština spakovana u savršenu formu predstavljaju polaznu tačku za afirmaciju i hvalu jednog brenda. Beckett Fogg i Piotrek Panszczyk su svojim modelima, vizuelnim identitetom i estetskom beskompromisnošću uspeli da se popnu na sam vrh lestvice kada je nekonvencinalna moda u pitanju. Kandže na teksasu, kosti ukrašene Swarovski kristalima i praistorijski simboli prožeti kroz savremene motive implementirane na couture modelima – Area definitivno dolazi sa druge planete. Razumevanje onoga što je nekada podrazumevalo osnovnu za preživljavanje kao što su kosti i koža danas predstavljaju ultimativni luksuz, a Panszczyk je predstavom u Njujorku pokušao da razbije ovu predrasudu implementirajući ove simbole kroz savremene kreacije i nosive [?] modele.
I dok Area obitava u paralelnom univerzumu razumevanja mode, a y2k krvotokom protiču prvi couture eritrociti once again, we could not help but wonder conclude – maybe hypebeast went couture, but with Area on its side Sergio Rossi is going hypebeast.
Foto. Instagram @knxt___ @area @katebarton @undercover_lab